چرا انقلاب

پشت پرده

چرا انقلاب

پشت پرده

خدا
آرامش را
در با خودش بودن
قرار داد
و بعد چمدان هایش را
جمع کرد و رفت

طبقه بندی موضوعی

۱۳۹۵ چهارشنبه ۱۵ اردیبهشت شماره 3030 ارمان

چهارشنبه, ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۰۲:۰۰ ب.ظ

تیتر محم روزنامه  ارمان

ادامه خبرها در ادا

عارف: با لاریجانی رقابت ندارم

نقاد را دستگیر نمی‌کنند و به زندان نمی‌برند

اعتبار نامه مینوخالقی باید به مجلس برود


عارف: با لاریجانی رقابت ندارم

آرمان: رئیس شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان با بیان اینکه به دنبال رقابت با لاریجانی نیست، گفت: موضع‌ام شکل‌گیری مجلسی تعاملی و با مشارکت همه نمایندگان و فراکسیون‌ها است. محمدرضا عارف در حاشیه مراسم گرامی داشت مقام استاد در دانشگاه خوارزمی در پاسخ به پرسشی درباره شانسش برای ریاست مجلس دهم، اظهار کرد: اینکه گفته شود چند درصد شانس دارم درست نیست چرا که باید ابتدا فراکسیون‌ها در مجلس تشکیل شوند و بعد در زمینه انتخاب هیات رئیسه تصمیم‌گیری می‌شود. وی در پاسخ به پرسشی درباره اینکه آیا میان وی و لاریجانی برای ریاست مجلس رقابتی وجود دارد یا خیر؟ اظهار کرد: اولا ممکن است نامزدهای دیگری نیز برای ریاست مجلس مطرح شوند و اساسا هر کسی که فکر می‌کند توانایی ریاست مجلس را دارد باید برای آن کاندیدا شود. در ثانی از الان نمی‌توانیم بگوییم که چه کسی رئیس مجلس خواهد شد چرا که در این زمینه لازم است ابتدا فراکسیون‌ها تشکیل شوند و بحث انتخاب هیات رئیسه را در مجلس دنبال کنند و از دیدگاه من هر تصمیمی که مجلس بگیرد مناسب‌تر و بهتر است. رئیس شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان در پاسخ به پرسش دیگری درباره امکان دو قطبی شدن فضای مجلس بر اثر رقابت بین او و لاریجانی، اظهار کرد: من با لاریجانی رقابتی ندارم و موضع‌ام را بارها اعلام کرده‌ام که به دنبال شکل‌گیری مجلسی تعاملی هستیم تا تمام فراکسیون‌ها و همه نمایندگان در آن مشارکت داشته باشند. عارف افزود: در عین حال وقتی برای پستی دو یا سه نفر کاندیدا باشند قطعا با پیگیری‌سازو کاری به یک نفر خواهند رسید که این سازوکار می‌تواند تفاهم، رای‌گیری یا ریش سفیدی باشد.

مساله دلارهای بلوکه شده ایران

وی در واکنش به مساله دلارهای بلوکه شده ایران توسط آمریکا، اظهار کرد: من از موضع بسیار روشن و محکم دولت در این زمینه تشکر می‌کنم که بلوکه کردن دلارهای ایران را تعبیر به دزدی کردند و واقعیت نیز همین است. امیدوارم بتوانیم از طریق نهادهای حقوقی و بین‌المللی این مساله را پیگیری کنیم. رئیس شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان درباره امکان رابطه ایران با آمریکا در فضای پسابرجام، اظهار کرد: خطوط قرمز ما در سیاست خارجی مشخص است و به غیر از رژیم غاصب صهیونیستی که آن را به رسمیت نمی‌شناسیم با سایر کشورها در چارچوب منافع ملی مان اهل تعامل، گفت‌وگو و مذاکره هستیم اما در عین حال در برابر قلدری و زورگویی نیز تسلیم نمی‌شویم. عارف در پاسخ به پرسشی درباره اینکه آیا در میثاق نامه امضا شده با اعضای لیست امید به مساله ریاست وی در مجلس نیز اشاره‌ای شده است یا خیر؟ گفت: اولا در گفتمان اصلاحات هیچ‌وقت بر یک فرد متمرکز و متوقف نمی‌شویم چرا که گفتمان اصلاحات یک گفتمان فردی نیست بلکه یک رویکرد است و در درون آن رویکرد که بر مبنای حاکمیت گفتمان انقلاب است، گفتمان اصلاحات را نیز دنبال می‌کنیم.

اعضای لیست امید میثاق بسته‌اند

وی افزود: در زمینه میثاق نامه هم باید بگویم موضوع از این قرار است که همه نامزدهایی که در لیست امید بوده‌اند میثاق بسته‌اند تا در مجلس نیز در فراکسیون امید شرکت کنند. رئیس شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان گفت: طبیعتا انتظار داریم در هر موردی هم اعضای لیست امید بر اساس نظر فراکسیون عمل کنند. عارف در واکنش به تشکیل فراکسیون اصولگرایان برای مجلس دهم اظهار کرد: ما به دنبال تشکیل فراکسیون امید هستیم و آخرین آماری که از مرحله اول و دوم انتخابات داریم حضور ۱۶۸ نفر در لیست امید است که متاسفانه برخی از رسانه‌های اصلاح‌طلب عدد ۱۲۴ نفر را که برای مرحله اول انتخابات بود مطرح کردند که باعث خوشحالی رقبایمان شد و البته ما هم از خوشحالی آنها خوشحالیم اما مطمئنا تا ۱۶۸ نفر پتانسیل عضویت در ائتلاف امید در مجلس را دارند و بخشی از مستقلین هم اعلام آمادگی کرده‌اند. وی در پایان گفت: اینکه از این تعداد چند نفر در فراکسیون امید در مجلس حضور داشته باشند به عهده خود آن نمایندگان است که در نهایت با تشکیل مجلس تعداد دقیق و قطعی آن مشخص خواهد شد.

نمایندگان کنگره آمریکا می‌توانند به ایران بیایند

متخب اول مردم تهران در مجلی دهم با اشاره به اظهارات دو نماینده کنگره آمریکا مبنی بر درخواست برای حضور در ایران می‌گوید: در حال حاضر آمریکایی‌ها برای شرکت در کنفرانس‌های علمی به ایران می‌آیند. اما اینکه نمایندگانی با پیش شرط و اینکه بخواهند برای نظارت بر انتخابات به ایران بیایند، در چه جایگاهی هستند که چنین درخواستی می‌کنند محمد رضا عارف می‌افزاید: باید از دانشمندان برجسته و افراد ذی نفوذ در سیاست خارجی کشور‌ها دعوت کنیم. حضور نمایندگان پارلمان‌ها بدون پیش شرط مانعی ندارد زیرا ما دخالت هیچ کشوری را نمی‌پذیریم. استقلال جزو شعارهای اصلی جمهوری اسلامی ایران بوده و طی این سال‌ها نیز هیچ قدرتی نتوانسته خدشه‌ای به آن وارد کند.

با آبروی یک بانونی مومنه بازی نکنید

محمدرضا عارف اظهار داشت: متاسفانه با وجود فضای خوبی که در پس از انتخابات ایجاد شده است ما با بداخلاقی‌هایی روبرو هستیم و در این مورد می‌توان به مسائلی که درباره منتخب مردم اصفهان شکل گرفته است اشاره کرد. وی با اشاره به ابطال آرای مینو خالقی منتخب مردم اصفهان گفت: یکی از منتخبین اصفهان توسط مردم انتخاب شده است اما با تفسیری، ایشان معرفی نمی‌شود در حالی که ماده ۳۰ آیین نامه مجلس شفاف در این مورد، مساله را روشن کرده است. وی تاکید کرد ما به استناد قانون پیشگیری‌های بسیار جدی انجام دادیم و باید مساله در مجلس مطرح شود. متاسفانه امروز شاهد انتشار تصاویر خلاف شرع و اخلاق در فضای مجازی هستیم که به این خانواده دین‌دار و انقلابی نسبت می‌دهند. وی افزود: کدام دین به شما اجازه می‌دهد با آبروی یک بانونی مومنه بازی کنید.‌ای کاش کسانی که دست به انتشار چنین تصاویری زدند لااقل دم از دین و اخلاق نمی‌زدند و می‌گفتند چنین کارهایی برای حذف رقیب مان است چرا که در این صورت چنین اقداماتی اشکالی نداشت اما متاسفانه امروز این بداخلاقی‌ها به حساب دین و ارزش‌ها گذاشته می‌شود. منتخب مردم تهران در مجلس با تاکید بر اینکه این تصاویر جعلی به‌شدت تکذیب می‌شود، گفت: من از عاملان این اقدام می‌پرسم که چرا شرع را رعایت نمی‌کنید و چرا در مقابل این بداخلاقی‌ها سکوت اختیار شده است باید این مساله را به طور جد رسیدگی کرد و جلوی این بداخلاقی‌ها را گرفت.



روحانی در مراسم افتتاحیه نمایشگاه کتاب

نقاد را دستگیر نمی‌کنند و به زندان نمی‌برند

نمایشگاه کتاب روز گذشته در حالی آغاز شد که رئیس‌جمهور و وزیر کشور که در مراسم افتتاحیه سخنرانی کردند، بر یک موضوع تاکید داشتند که آن هم استقلال نویسندگان و رفع محدودیت‌های غیر قانونی بود. در مراسم افتتاحیه نمایشگاه کتاب، علاوه بر رئیس جمهور و وزیر ارشاد، نماینده رئیس‌جمهوری روسیه در امور فرهنگی، حسام‌الدین آشنا؛ مشاور فرهنگی‌ رئیس‌جمهور، محمد نهاوندیان؛ رئیس دفتر رئیس‌جمهور، محمدباقر قالیباف؛ شهردار تهران، سیدعباس صالحی؛ معاون فرهنگی وزیر ارشاد و رئیس بیست و نهمین نمایشگاه کتاب تهران، رضا صالحی امیری؛ رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی، احمد مسجدجامعی؛ عضو شورای شهر تهران و جمعی از مسئولان کشوری، ناشران و اهل رسانه حضور داشتند. رئیس جمهور در این مراسم تأکید کرد: دنیا امروز کاملا به جمهوری اسلامی و تعهدات ایران اطمینان دارد. حسن روحانی اظهار کرد: ما باید به بخش اقتصادی فرهنگ هم نگاه کنیم. ما فکر می‌کنیم تنها اقتصاد بخش پولدار کشور است و فرهنگ پیرمرد ناتوانی است که دستش را به سمت اقتصاد دراز می‌کند در حالی که فرهنگ می‌تواند سازنده باشد و فرهنگ از جمله قدرت بزرگ بین‌المللی ماست. وی با بیان اینکه دولت نباید در هر جایی مداخله کند، افزود: دولت برنامه‌ریز و سیاست‌گذار است و البته نظارت هم می‌کند اما این نظارت می‌تواند از طریق مردم باشد. امروز زمانی است که ما باید به مولفین‌مان امینت و آزادی بدهیم و به ناشرانمان فضای رقابت آزاد و شفاف بدهیم تا بدون رانت همه به صحنه بیایند. روحانی اضافه کرد: فضای پسابرجام با کتاب، تفکر، فرهنگ و تعمق به مقصد نهایی می‌رسد. بعد از برجام اقتصاد و سیاست تنها هدف ما نیست بلکه فرهنگ در راس امور است.

زندگی پسابرجام با زندگی ماقبل برجام کاملا متفاوت است

روحانی در ادامه با اشاره به توافق هسته‌ای،‌ یادآورشد: ما وارد صحنه و صفحه جدیدی شدیم و چه بخواهیم و چه نخواهیم زندگی پسابرجام با زندگی ماقبل برجام کاملا متفاوت است. من آثار این موفقیت در مذاکرات بسیار پیچیده بین‌المللی را در ملاقات‌های خارجی که با مسئولان کشورهای مختلف دارم می‌بینیم و در مذاکرات خود توجهم به ابعاد جدیدی جلب می‌شود و با وجود اینکه ابتدا در جریان مذاکرات هسته‌ای بوده‌ام می‌بینم که مقامات خارجی که از بیرون به این صحنه نگاه می‌کردند زیبایی‌ها و ابعاد دقیقی را برداشت کرده‌اند. وی بیان کرد: این مذاکرات به نفع ما،‌ به نفع طرف مقابل و به نفع منطقه و جهان بود. این همه شرکت‌ها و مقامات خارجی به ایران می‌آیند که نشان می‌دهد این موفقیت هر دو طرف بوده است. اگر کشوری در ایران کار عظیم زیربنایی می‌سازد هم او نفع می‌برد و هم ما.وی با اشاره به ناراحتی برخی‌ها از به نتیجه رسیدن مذاکرات هسته‌ای افزود: البته می‌بینید در منطقه یکی دو کشور هستند که خیلی احساس ضرر می‌کنند. در دنیا اینگونه است که ۱۸۸ کشور نفع می‌برند و دو کشور هم ممکن است ضرر کنند. آنها خیلی عصبانی هستند و هر روز به دنبال کارشکنی در این مسیرند، اما مطمئنم ملت بزرگ ایران که این مذاکرات را به هدف رسانده در ادامه هم کار را به خوبی پیش خواهد برد. روحانی تأکید کرد: دنیا امروز کاملا به جمهوری اسلامی و تعهدات ایران اطمینان دارد آنچه مهم است اعتماد جهانی است. در داخل هم اعتماد بین مردم و دولت مهم است. اعتماد سرمایه اجتماعی در داخل و سرمایه بین‌المللی در سطح جهانی است. اینکه امروز روسای جمهور کشورهای مختلف به ایران می‌آیند و قراردادهای بلندمدتی امضا می‌کنند که بازپرداخت برخی از آنها ۱۰‌، ۱۲ و ۱۵ سال دیگر است به معنای اعتماد به ایران است. وی افزود:‌ ایران وقتی به کشوری وعده می‌دهد تا ‌آخر روی وعده خود می‌ایستد؛ ما حتی روی وعده خود به کسانی که هشت سال جنگ را به ما تحمیل کردند و علیه ملت ما و خودشان جنایت کردند ایستادیم و زمانی که گفتیم صلح می‌کنیم روی حرفمان ماندیم. امام(ره) هم فرمودند که صلح ما صلح واقعی است و اگر حتی به دشمن و قاتل جوانانمان قول دادیم به قولمان عمل خواهیم کرد. رئیس جمهور همچنین خاطرنشان کرد: امام(ره) فرمودند اگر قاتل جدم امیرالمومنین همان شمشیری را که بر فرق ایشان نواخت به امانت پیش من بگذارد من آن امانت را به او پس می‌دهم. ما اعتقاداتی داریم و بر مبنای آن در قول، ‌امانتداری و عهدمان وفاداریم.

نقادی نعمت است

وی در بخش دیگری تأکید کرد: نقاد را دستگیر نمی‌کنند و به زندان نمی‌برند. نقادی یک نعمت است. البته بحث کسانی که دروغ می‌گویند، اتهام می‌زنند و قدرت ملی را تضعیف می‌کنند جداست. اما کسی که دلسوزانه نقادی می‌کند نباید کتاب، نوشتار و شعرش در پیچ و خم گرفتار شود. روحانی خاطرنشان کرد: بارها در هیأت دولت و به وزیر محترم ارشاد هم گفته‌ام که باید کارها را به صاحب‌نظران واگذار کنند. اینکه کتابی قابل انتشار هست یا نه را به انجمن نویسندگان و ناشران واگذار کنیم چون نهادهای مدنی کارشان را دقیق‌تر انجام می‌دهند اما می‌بینیم که یک کارمند که دانشجو هم است تصمیم می‌گیرد که کتابی چاپ بشود یا نشود. همانطور که کار این نمایشگاه را هرچه بیشتر به نهادهای مدنی و ناشران واگذار کنیم بهتر است. رئیس جمهور در پایان گفت: کتاب نور است و راه را نشان می‌دهد و ما را از تاریکی‌ها و گمراهی‌ها نجات می‌دهد و هرچه به سمت کتاب برویم و آن را تقویت کنیم به نفع خودمان و آینده‌مان خواهد بود. باید از همه مسئولین که فرصت برگزاری این نمایشگاه را در این مکان فراهم کردند تشکر کنم.

نمایشگاه کتاب موتور محرکه صنعت چاپ است

وزیر ارشاد هم در مراسم افتتاحیه نمایشگاه کتاب گفت: گاهی سخنانی گفته می‌شود که از سر ناآگاهی است. هرگز اینطور نیست که هر کتاب خارجی به نمایشگاه بیاید و در نمایشگاه کتاب به روی هر کتابی باز باشد. علی جنتی اظهار کرد: کتاب‌ها به لحاظ شکلی و محتوایی مورد ارزیابی قرار می‌گیرند و نظارت‌ها چندلایه است؛ این مختص کتاب‌های خارجی نیست و بر کتاب‌های داخلی هم نظارت می‌شود. او در ادامه بیان کرد: کتاب‌ها براساس کیفیت و نیاز جامعه وارد بازار کتاب کشور می‌شوند. همواره در وزارت ارشاد عرضه کتاب‌های استاندارد مورد توجه ما بوده است. نمایشگاه کتاب مهمترین عرضه نوآوری، علم و دانش بوده و مهمترین منبع برای حمایت و غنی کردن کتابخانه‌های کشور و دانشگاه‌ها است. وزیر ارشاد ادامه داد: بیست‌ونهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران رویکردهای جدیدی به همراه دارد که از جمله آنها واگذاری امور اجرایی به تشکل‌های نشر، افزایش فضاهای فرهنگی و ارزشی، ارتقای بعد علمی نمایشگاه و دعوت از علما، فرهیختگان و نویسندگان است.



اعتبار نامه مینوخالقی باید به مجلس برود

سخنگوی دولت با تشریح دستاوردهای برجام،‌ گفت: درست است تا زمانی که بتوانیم از ثمرات برجام به خوبی استفاده کنیم فاصله داریم اما گام به گام از ثمرات آن بهره برده‌ایم. محمدباقر نوبخت به انتقادات درباره دستاوردهای برجام پاسخ داد و گفت: باید از برجام به اندازه برجام انتظار داشته باشیم. وی در ادامه اظهار کرد: دولت یازدهم زمانی کار خود را آغاز کرد که کشور به دلیل ورود تحریم‌ها به مرحله جدید، شرایط بسیار حساس و پرمخاطره‌ای داشت. صادرات نفت ایران به یک میلیون بشکه محدود شده بود و قرارهم بود که صادرات نفت ایران به صورت کامل تحریم شده و برنامه نفت در برابر غذا اجرا شود. آثار این تحریم‌ها در شاخص‌های کلان اقتصادی مثل رشد منفی نزدیک به ۷ درصد و تورم بالای ۴۰ درصد خود را نشان داد. وی همچنین با بیان اینکه دولت تصمیم گرفت در مرحله اول اجازه ندهد تحریم‌ها تشدید شود و در مرحله بعد فرصتی فراهم کند که تحریم‌ها برداشته شود خاطرنشان کرد: دولت در این طرح بسیار مسئولانه عمل کرد و توانست با مذاکرات سخت، تحریم‌ها را از اقتصاد ایران حذف کند. برجام سه ماه قبل به تأیید طرفین رسید و اجرایی شد. البته در ماه‌های قبل از اجرای برجام با وجود همه سختی‌ها تورم کاهش یافت. سخنگوی دولت در ادامه افزود: رشد اقتصادی ایران نیز پس از برجام تغییر کرد و به حدود یک درصد مثبت رسید که البته این عدد برای ما قانع کننده و مطلوب نیست، اما از نگاه هر ارزیاب منصفی، ‌اقدامات دولت می‌تواند قابل قبول تلقی شود.

تشریح محصول برجام

وی در ادامه با طرح این پرسش منتقدان برجام که محصول برجام چه بوده است، ‌افزود: عده‌ای از ابتدا با مذاکرات مخالف بودند و بیان می‌کردند امکان دستیابی به توافق وجود ندارد اما بعد از اجرایی شدن برجام درباره نتایج آن هم تشکیک کردند. تا زمانی که بتوانیم از ثمرات برجام به خوبی استفاده کنیم فاصله داریم اما گام به گام از ثمرات آن بهره می‌بریم. برجام یک موضوع اختلافی از موضوعات متنوع اختلافی با برخی قدرت‌های بزرگ است. ما بعد از قبول توافق هسته‌ای اعلام کردیم که در سایر موارد اختلاف ما با آمریکا باقی‌است و این کشور غیرقابل اعتماد است و روابط ما با پنج کشور دیگر متفاوت با آمریکا است. امروز هم شاهد قداری‌های آمریکا هستیم اما نباید این موارد را به برجام مرتبط بدانیم. زیرا آمریکا یکی از ۶ کشور طرف مقابل ماست. نوبخت با اشاره به اینکه در طول مذاکرات مطرح شد که فقط تحریم‌های مربوط به مسائل هسته‌ای لغو خواهد شد، تصریح کرد: ما سایر تحریم‌های غیرهسته‌ای را هم قابل پذیرش نمی‌دانیم اما این مسائل را باید از هم تفکیک کنیم. دولت آمریکا اعلام کرد که سیستم پدافندی که به تازگی وارد کشور شده با برجام معارض است اما ما هم گفتیم که این دو با هم متفاوت است. رفتارهایی که از طرف آمریکا انجام می‌شود از نظر ما محکوم است، ولی ارتباط با برجام ندارد و در واقع با روح برجام متفاوت است. آخرین اقدام آنها هم برداشت دو میلیارد دلار از منابع کشورمان بود که البته ما برای استیفای حقوق خود تمام تلاشمان را می‌کنیم. ما باید از برجام به اندازه برجام توقع داشته باشیم. وی با مطرح کردن این پرسش که دستاوردهای برجام تاکنون چه بوده است، اظهار کرد: رفع تحریم‌ها اولین نتیجه برجام بود. ما موفق شدیم پس از اجرای برجام بیش از یک میلیون بشکه نفت بیشتر از گذشته صادر کنیم؛ آیا کسی هست که بگوید تحریم نفتی لغو نشده است؟ برجام یک دستاورد حقوقی بزرگ برای ملت ما بوده و همچنین فرصت سرمایه‌گذاری را برای رشد اقتصاد کشور فراهم کرد. اگر برجام موفقیتی برای آمریکا بود نامزدهای انتخابات آنها از برجام تعریف می‌کردند نه اینکه بگویند برجام را پاره می‌کنند. برخی در داخل کشور در همان صفی قرار گرفته‌اند که تندروهای آمریکایی و صهیونیست‌ها در آن قرار دارند.

اختلاف بین دولت و شورای نگهبان برای خالقی

وی در ادامه این نشست درباره آخرین وضعیت پرونده منتخب سوم مردم اصفهان،‌ گفت: در این‌باره بین دولت و شورای نگهبان اختلافات حقوقی وجود دارد و دولت معتقد است اعتبارنامه این فرد باید صادر شده و در مجلس دهم بررسی شود. زمانی که من در سال ۶۷ نماینده مجلس بودم اتفاق مشابهی افتاد که اعتبارنامه در مجلس بررسی شد. در این راستا وزارت کشور باید از همه ظرفیت‌های قانونی خود استفاده کند. نوبخت در پاسخ به این پرسش که در رابطه با این موضوع آیا رئیس جمهور با رهبری دیدار خواهد داشت؟ اظهار کرد: همواره دیدارهایی میان رئیس جمهور و رهبری انجام می‌گیرد ولی من اطلاع ندارم که با این موضوع هم دیدار انجام شود یا نه. وی در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره تغییر در هیأت دولت نیز گفت: همواره پس از تغییرات در فضای سیاسی کشور مثل تغییر در ترکیب مجلس این‌گونه پیشگویی‌ها مطرح و حتی مصادیق آن هم بیان می‌شود. همه اعضای دولت به صورت جدی مشغول به کار هستند و خود را برای حسن ختام کار خود در سال پایانی دولت آماده می‌کنند. سخنگوی دولت درباره اقدامات دولت یازدهم برای استیفای دو میلیارد دلار از آمریکا، تصریح کرد: با دستور رئیس جمهور هیأتی مأمور شدند تا هم حقوق ملت ایران را استیفا کنند و هم از سایر اموال ایران در خارج از کشور صیانت کنند. در این بین عده‌ای می‌توانستند تصمیمات درست‌تری بگیرند تا این مشکل درست نشود. البته ما نمی‌خواهیم وارد این موضوع شویم و باید مقامات مربوطه آن را دنبال کنند. تمام همت ما این است که حقوق خود را استیفا کنیم. نوبخت همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا دولت نظر خاصی درباره ریاست مجلس دهم دارد، تصریح کرد: این تحلیل‌ها گمانه‌زنی غیرواقعی است، زیرا باید در این خصوص نمایندگان مجلس نظر دهند. ما نظری نداریم که خواسته باشیم آن را بر نمایندگان تحمیل کنیم. ما به استقلال قوه قضائیه و آزادی نمایندگان معتقدیم. در ادامه این نشست، نوبخت درباره اعطای تابعیت ایرانی به شهدای غیرایرانی نیز گفت: تاکنون چیزی به ما ابلاغ نشده و من هم از رسانه‌ها مطلع شدم. وی در بخش دیگری از این نشست درباره اظهارات عراقچی در خصوص زمان خرید اوراق قرضه آمریکایی، خاطرنشان کرد: این اوراق در یک دوره‌ای از سال ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۸ خریداری شده است. کارگروهی اکنون مشخص شده و در این رابطه گزارشی را تهیه می‌کند که هر وقت این گزارش تکمیل شد ما نتایج آن را به اطلاع مردم می‌رسانیم. ما به دنبال استیفای حقوق خود هستیم و دنبال بحث‌های داخلی آن نیستیم.

  • farzad alali

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی