چرا انقلاب

پشت پرده

چرا انقلاب

پشت پرده

خدا
آرامش را
در با خودش بودن
قرار داد
و بعد چمدان هایش را
جمع کرد و رفت

طبقه بندی موضوعی

۱۳۹۵ پنج شنبه ۲۴ تیر شماره 3085 ارمان

جمعه, ۲۵ تیر ۱۳۹۵، ۰۷:۰۰ ق.ظ

فرزندان انقلاب به جان هم افتادند

بلوف ۳۰ نفره !

برجام نبود فروش‌نفت صفر شده بود



فرزندان انقلاب به جان هم افتادند

آرمان: آیت‌ا... هاشمی به زادگاهش سفرکرد، او البته تنها نبود بلکه دکتر حمید میرزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی هم او را همراهی می‌کرد تا در هفتمین نشست هماهنگی و پایش امور استان‌های دانشگاه آزاد شرکت کنند. رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در فرودگاه کرمان، مورد استقبال جمعی از ائمه جمعه شهرهای استان، استاندار و معاونین، فرمانداران، بخشداران، گروهی از خانواده‌های شهدا، جانبازان، ایثارگران، مسئولان لشکری و کشوری و روسای سازمان‌ها و نهادها قرار گرفت. آیت‌ا... هاشمی در بدو ورود به کرمان در بیان اهدافش از سفر به زادگاهش گفت که«سفر به کرمان یک سفر کاملا معمولی است و همواره بنده صله رحم را انجام داده‌ام.»وی با اشاره به سیاست‌های مالی و اقتصادی دولت تدبیر و امید اظهار کرد:«دولت به دنبال تحولی بزرگ در حوزه اقتصادی کشور از جمله شکستن رکود، رونق اقتصادی و... است که در این سفر برنامه‌های استان کرمان در این راستا مورد بررسی قرار خواهد گرفت.» وی تصریح کرد:« همچنین در سفر به کرمان در هفتمین نشست‌ هماهنگی و پایش امور استان‌های دانشگاه آزاد اسلامی و بررسی اقدامات و برنامه‌های این دانشگاه در سال جاری شرکت می‌کنم.»
 مبارزات هاشمی بر کسی پوشیده نیست
پس از ورود آیت‌ا... هاشمی‌رفسنجانی به کرمان در سالن شهید مرتضوی استانداری نشست صمیمانه میان رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی کشور و مدیران استان کرمان برگزار شد که نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان در این نشست گفت: مبارزات و فعالیت‌های آیت‌ا... هاشمی‌رفسنجانی در دوران مبارزه بر کسی پوشیده نیست. آیت‌ا... سید یحیی جعفری افزود: آیت‌ا... هاشمی‌رفسنجانی یکی از یاران امام بوده‌اند و بعد از امام نیز با مقام معظم رهبری همکاری صمیمانه‌ای داشته‌اند. وی ضمن خیر مقدم به رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: امیدواریم سفر ایشان به استان کرمان منشأ خیر و برکت باشد. وی همچنین گفت: استاندار کرمان یکی از استاندارهای خلاق، مبتکر و با تلاش مداوم است که به صورت شبانه روزی برای حل مشکلات استان کرمان تلاش می‌کند. نماینده ولی فقیه در استان کرمان افزود: امیدواریم مسئولان بلند پایه کشور نیز ایشان را تشویق کنند که کارشان را استمرار بخشیده و ادامه دهند.
 ثمرات برجام
آیت‌ا... هاشمی همچنین در دیدار مدیران استان کرمان و مسئولان دانشگاه آزاد گفت: «بعد از برجام، مشکلی برای کشتی‌های ما در هیچ‌جای دنیا نیست و می‌توانند به راحتی بارگیری کرده و پهلو بگیرند. همچنین مشکلاتی که برای حمل‌ونقل هوایی وجود داشت، تقریبا برطرف شده است.» او گفت: «باید آرام آرام جلو رفت تا دنیا خیال نکند که به ما امتیاز دادند. زیرا این مساله حق ما بود و عده‌ای بمب هسته‌ای را بهانه کردند و تحریم‌های زیادی را به کشور تحمیل کردند.» هاشمی افزود: «دولت کار بزرگی کرد و توانست تحریم‌ها را بشکند. این جریان هنوز ادامه دارد. ما همواره از فلسطینی‌ها به عنوان مظلوم‌ترین مردم دنیا و از حزب‌ا... که خطر اسرائیل را محدود می‌کند، حمایت می‌کنیم.» او افزود: «کشور ما امروز موثرترین جنگ را با تروریسم انجام می‌دهد. به عنوان مثال بازگشایی جاده فلوجه برعهده ما بود. جاده‌ای که آمریکایی‌ها با وجود سرمایه‌گذاری‌های گسترده نتوانستند آن را از داعش پس بگیرند. اما متاسفانه امروزه ظلم تبلیغاتی عظیمی علیه ما اتفاق می‌افتد.» رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: «متاسفانه بعضی از افراد فکر می‌کنند که مخالفت با برجام کار خوبی است. در حالی که دولت بعد از برجام برای کاهش تورم کارهای مثبتی انجام داده است. تکیه ما باید بر مردم باشد، زیرا انقلاب اسلامی تنها با مردم پیروز شد.» هاشمی‌رفسنجانی افزود: «بخش عظیمی از امنیت امروز کشور مربوط به این است که مردم به نظام وفادار هستند و نفوذ تروریست‌ها در جایی که مردمش به نظام وفادار باشند، سخت است. در منطقه‌ای که هر روز تعداد زیادی افراد جان خود را از دست می‌دهند و مجروح می‌شوند کشور ما امنیت خود را حفظ کرده است، این امر حاصل همراهی مردم و تلاش نیروهای نظامی است.» هاشمی به نقدینگی‌های عظیم بانکی در کشور اشاره کرد و گفت: «تا سال گذشته ۹۰۰هزار میلیارد تومان نقدینگی در کشور وجود داشت. این گنجینه عظیم مانند تیغ دولبه است که یک‌ طرف آن تورم و لبه دیگر آن این است که اگر از نقدینگی به درستی و در قالب تسهیلات برای کارآفرینان استفاده شود، در زمینه تولید راهگشاست.»او افزود: «در زمان تحریم‌ها نمی‌توانستیم صادرات داشته باشیم، اما امروز بازارها باز شده است. وجود دعواهای سیاسی و باندی در کشور اعتماد بیرون را کم می‌کند و این به ضرر کل جامعه است. همه باید برادرانه و خواهرانه دست به دست هم بدهیم و کشور را در مسیر عمران مجدد قرار دهیم.»
  دولت یازدهم به مسیر اصلی انقلاب برگشت
آیت‌ا... هاشمی‌رفسنجانی همچنین در هفتمین جلسه پایش امور استان‌های دانشگاه آزادگفت: «متاسفانه در مقطعی از اوایل انقلاب ما نیز به آن سمت رفتیم و حتی چند مدرسه‌ بخش خصوصی زمان سابق را دولتی کردند که البته بعدها برگشت. در دانشگاه آزاد اسلامی پیش‌قدم شدیم تا بخش غیردولتی را احیا کنیم و قیدوبندهایی که جلوی پیشرفت کشور را می‌گرفت، برداشتیم.» هاشمی‌رفسنجانی به تفکری که در دوران مبارزه، تلاش برای برپایی حکومت در زمان غیبت امام زمان (عج) را، تلاش برای برافراشتن پرچم ضلال می‌دانستند اشاره کرد و گفت: «به آن گروه، ولایتیون می‌گفتند و به گونه‌ای تبلیغ می‌کردند که می‌خواستند بین امام (ره) و مراجع تقلید فاصله بیندازند که البته مردم، یاران و شاگردان امام (ره) نگذاشتند.» هاشمی‌رفسنجانی افزود: «کشور بعد از جنگ در دوران سازندگی، در ریل توسعه اقتصادی افتاد و سپس دولتی آمد که در کنار ادامه‌ طرح‌های سازندگی، به توسعه سیاسی نیز می‌پرداخت که البته برنامه آن در دولت سازندگی در قالب برنامه‌های اول، دوم، سوم و چهارمِ پنج ساله آمده بود.»رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام به سیر تدریجی اتفاقات در دولت‌های پس از جنگ اشاره کرد و گفت: «در مقطعی، همان‌هایی که در زمان مبارزه به انقلاب معترض بودند، با قدیس‌سازی، دولتِ هشت سالِ قبل را بر کشور تحمیل کردند که همگان از اقدامات تخریبی آنها در ابعاد داخلی و خارجی خبر دارند و البته برای جلوگیری از گسترش ناامیدی در جامعه، مواردی را افشا می‌کنند.» او دولت تدبیر و امید را نتیجه هوشیاری سیاسی مردم دانست و گفت: «مسئولیت اجرایی کشور به مسیر اصلی انقلاب برگشت.» هاشمی‌رفسنجانی به گسترش اختلافات داخلی اشاره کرد و گفت: «متاسفانه جبهه‌بندی بدی در کشور پیدا شده و گروه‌هایی که هر کدام فرزندان انقلاب هستند، به جان هم افتادند، اما حقانیت انقلاب به گونه‌ای است که با حمایت‌های مردمی به راه خود ادامه می‌دهد.» رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، توجه به مسائل اقتصادی، برگشت رونق تولید و حل مشکل بیکاری را از ضرورت‌ها دانست و خطاب به مدیران و مسئولان حاضر در جلسه، گفت: «شما به عنوان تصمیم‌گیران مسائل مختلف در استان‌ها توجه داشته باشید که اگر نیروهایی مایل به همکاری هستند و می‌توانند خلاءها را پر کنند، به آنها میدان بدهید.» وی گفت: «تلاش کنید از بین طبقات دانشجویان و استادانی که تفکرات و تحصیلات خوبی دارند، کادری علمی و قوی در دانشگاه آزاد تشکیل شود.» هاشمی‌رفسنجانی گفت: «اسلام، دینی نیست که متحجّران معرفی می‌کنند». او در ادامه به نمونه‌هایی از فقه حکومتی و اجتهادهای سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و بانکداری امام راحل اشاره کرد و گفت: «ما احتیاج داریم با روشن‌بینی، احکام اسلام را متناسب با زمان و مکان تدوین کنیم.» رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، به شش ویژگی و صفتی که رهبری نظام برای انقلابی بودن برشمرد اشاره کرد و افزود: «رعایت میانه‌روی و جلوگیری از تندروی، یکی از ضرورت‌هاست تا جوانانی با نشاط، محقق، باسواد و امیدوارِ به آینده داشته باشیم.» او سند چشم‌انداز بیست ساله نظام را ترسیم آینده‌ کشور بر محور دانش دانست و گفت: «براساس آن سند بالادستی، شرکت‌های دانش بنیان را در دانشگاه آزاد اسلامی تاسیس کردیم تا طرح‌های علمی استادان و دانشجویان به مرحله تولید انبوه و تجاری‌سازی برسند.» عصر دیروز هم رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام از تونل انتقال آب از صفارود به کرمان بازدید کرد. آیت‌ا... علی اکبر هاشمی‌رفسنجانی از کارخانه تولید سیگمنت پروژه انتقال آب از صفارود به کرمان بازدید کرد.


بلوف ۳۰ نفره !

آرمان - مطهره شفیعی: اصولگرایان این روزها برنامه دوگانه بودن را اجرا می‌کنند، چنانکه از یک سو تاکید می‌کنند کاندیدایی برای انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۶ ندارند و از سوی دیگر خبر می‌دهند که لیست ۳۰ نفره برای ریاست جمهوری دارند! ۲۱ تیرماه یعنی همین چند روز پیش بود که غلامعلی حداد عادل گفت:« هنوز به یک جمع‌بندی مشخص برای معرفی یک چهره واحد در انتخابات ریاست جمهوری نرسیده‌ایم اما بررسی‌ها ادامه دارد.» و محمدرضا باهنر و کمال سجادی از لیست ۳۰ نفره سخن می‌گویند. نکته قابل تامل اینجاست که اصولگرایان چرا باید به این سردرگمی برسند و هدف آنها از این رویکرد دوگانه چیست، چرا که تا پیش از این و در انتخابات‌های گذشته به صورت معمول مشخص بود که افرادی مانند قالیباف و رضایی از مردان آماده برای کاندیداتوری در انتخابات‌های ریاست جمهوری هستند و دیروز کمال سجادی از فعالان اصولگرا درباره حضور مجدد این افراد در انتخابات ۹۶ گفت:«این بستگی به خودشان دارد که آیا به صحنه بیایند یا نه. این موضوع مهمی به‌شمار می‌آید. به نظر من، تعدد کاندیداها سم مهلکی برای اصولگرایان است، همان طور که بود و باعث تقسیم آرا در آن سال شد.» و البته در کنار آنها هم معمولا یک یا دو کاندیدای دیگر اعلام آمادگی می‌کنند که برخی اوقات مانند سال ۸۴ اقبال به این اردوگاه روی می‌کند و پیروز می‌شوند، اما برخی اوقات مانند سال ۹۲ روحانی پیروزی می‌شود که در آن زمان داد اصولگرایان به هوا می‌رود که چرا فکری برای تعدد کاندیداهایشان نکرده بودند. اگر در انتخابات‌های قبلی میان ۴ تا ۵ گزینه، توافق برای حضور یکی آنها صورت نمی‌گرفت اکنون سوال این است که ۳۰ چهره‌ای که مدعی اداره کشور هستند و در لیست اصولگرایان قرار دارند به چه نحوی راضی به کنار رفتن می‌شوند!

قدرت‌نمایی ۳۰ نفره

واقعیت با آنچه از سوی باهنر و سجادی بیان می‌شود تفاوت هایی دارد، بدین معنا که این لیست ۳۰ نفره شاید هم وجود داشته باشد، اما تنها برای تخریب روحیه رقیب از آن نام برده می‌شود. اگر اصولگرایان واقعا شامل ۳۰ شخصیت برجسته می‌شدند حداقل یکی از آنها در انتخابات مجلس توانایی ورود به بهارستان از حوزه تهران را داشت. نکته قابل توجه این است که قبل از تایید وجود این لیست ۳۰ نفره، اختلافات در مورد آن آغاز شده است چنانکه کمال سجادی که سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری است دیروز گفت که «تندروها را جزئی از اصولگرایان نمی‌دانیم» بنابراین بر این اساس نباید نامی از دلواپسان یا افراد مورد حمایت آنها در این لیست ۳۰ نفره باشد اما باهنر به نحو دیگری درباره این لیست صحبت کرده و گفته بود:«ممکن است ۳۰ نفر در لیست باشند و آقای روحانی یکی از آن ۳۰ نفر است. اینکه می‌گوییم تا چند ماه دیگر گزینه‌ای معرفی نمی‌کنیم معنایش این نیست که اوضاع را رصد نمی‌کنیم. بلکه ما هر روز بحث کرده و موضوعات را رصد می‌کنیم اما تصمیم نهایی اینکه از چه کسی حمایت می‌کنیم را آن زمان می‌گیریم.» یعنی او خط قرمزی برای حضور در این لیست قائل نشده است.

حامیان احمدی‌نژاد چه شدند؟

موضوع دیگری که هویت این لیست ۳۰ نفره را زیر سوال می‌برد آنجاست که برخی اصولگرایان هنوز دل در گرو ریاست جمهوری احمدی‌نژاد و جلیلی دارند و برخی دیگر از این اصولگرایان خط قرمز خود را حمایت از این دو شخصیت تعیین کرده‌اند. این بدان معناست که موقعیت جبهه پایداری در این لیست ۳۰ نفره مشخص نیست، چرا که بیشتر آنها خود را حامی احمدی‌نژاد معرفی می‌کنند و سایرین هم یا سکوت کردند یا اینکه از کاندیداهای دیگر دعوت می‌کنند. بنابراین این لیست ۳۰ نفره تنها می‌تواند یک بلوف باشد و دیگر هیچ!

دو راهی روحانی- احمدی‌نژاد

اکنون اصولگرایان در دو راهی حمایت از احمدی‌نژاد یا روحانی سرگردان هستند چرا که می‌دانند اگر از روحانی حمایت کنند از سوی حامیانشان متهم به فراموش کردن آرمان‌ها و همسو شدن با رقیب اصلاح‌طلب می‌شوند و اگر از احمدی‌نژاد حمایت کنند که باز هم قاطبه حامیانشان از آنها رویگردان خواهند شد. از اظهارات اخیر اصولگرایان چنین برداشت می‌شد که میل آنها به حمایت از روحانی بیش از احمدی‌نژاد است، چنانکه چندی پیش حجت الاسلام مصباحی مقدم گفته بود:«این طور نیست که شرایط آقای روحانی شرایطی باشد که مورد اقبال اصولگرایان قرار نگیرد و محتمل است مجموعه اصولگرایان در انتخابات ریاست جمهوری از ایشان حمایت کند و اگر گزینه بهتری نداشته باشیم حتما وارد گفت وگو با ایشان خواهیم شد. من این موضوع را نفی نمی‌کنم اما اگر شرایط اقتضا کند و کسی به میدان رقابت با آقای روحانی بیاید، حتما باید به گونه‌ای باشد که همه اصولگرایان پشت او باشند که اگر این اتفاق بیفتد برنده انتخابات خواهیم بود.» اخیرا نیز سجادی این احتمال را رد نکرد و گفت:«شخص آقای روحانی جوهره اش اصولگرایی است. اگر مسائل اصولگرایی مورد توجه قرار بگیرد خیلی خوب است که همین موضوع می‌تواند جهتگیری مهمی را در انتخابات مشخص کند. الان نمی‌شود گفت که اصولگرایان می‌خواهند از روحانی حمایت کنند یا نکنند. انتخابات وقتی اتفاق می‌افتد که اصولگرایان کاندیداهایی داشته باشند. در اردوگاه اصولگرایان قحط‌الرجال نشده و احتمال اینکه بخواهند کاندیدا داشته باشد وجود دارد. حمایت از آقای روحانی بستگی به خیلی از شرایط و امکانات فضای سیاسی و.... دارد.» سجادی در ادامه گفت: ما یک لیست ۳۰نفره داریم که از این ۳۰ نفر باید روی یک نفر به اجماع برسیم که ممکن است آقای روحانی باشد.




برجام نبود فروش‌نفت صفر شده بود

آرمان: دیروز ۲۳ تیرماه سالروز توافق هسته‌ای ایران با ۱+۵ بود که رئیس‌جمهور و وزیر امور خارجه نقش زیادی در این توافق ایفا کردند و این روز در جلسه هیات دولت گرامی داشته شد. رئیس‌جمهور ضمن تاکید بر اینکه ایران به عهد خود در توافق هسته‌ای پابرجا و متعهد است، اظهارداشت: اگر روزی ۱+۵ بخواهد از تعهدات خود سر باز بزند، ما کاملا آمادگی داشته و از لحاظ توانمندی هسته‌ای در شرایطی هستیم که در زمان کوتاهی می‌توانیم به نقطه مطلوب خود دست پیدا کنیم. حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی گفت: برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) به نفع همه کشورها و صلح، امنیت، ثبات و توسعه جهانی بوده و نقض آن به ضرر همه خواهد بود و هرکس بخواهد شروع‌‌کننده باشد، بازنده سیاسی در صحنه بین‌المللی است. رئیس‌جمهوری با ابراز امیدواری از اینکه برجام موجب توسعه داخلی، ثبات منطقه و صلح و امنیت بین‌المللی شود، افزود: ضروری است همه براساس منافع ملی، عقلانیت و در راستای اجرا و استحکام برجام و بهره‌برداری عمومی از آن در سطح منطقه و جهان تلاش کنند. روحانی با تقدیر از دست‌اندرکاران و مسئولان برجام و توافق هسته‌ای در بخش‌های مختلف و تشکر از تلاش همه رسانه‌ها به ویژه رسانه ملی در طول مدت مذاکرات و پس از آن برای آشنا کردن افکار عمومی با زوایای گوناگون این مساله، بر ضرورت تنویر افکار عمومی برای بهره‌برداری بیشتر از فضای پس از برجام تاکید کرد. رئیس شورای عالی امنیت ملی، استفاده از فضای به وجود آمده پس از برجام را در سایه وحدت، انسجام و هم‌افزایی امکان‌پذیر دانست و گفت: باید از این فرصت برای توسعه کشور و اشتغال جوانان بهره‌برداری کنیم. رئیس‌جمهوری در ابتدای سخنان خود نیز اظهارداشت: برجام به مفهوم تفاهم در اصل مذاکرات، در ۲۳ تیرماه به نتیجه رسید و اجرای آن از ۲۶ دی ماه آغاز شد و اینکه در برخی رسانه‌ها عنوان شده که یک‌سال از اجرای برجام گذشته است صحیح نیست و از اجرای برجام کمتر از ۶ ماه گذشته است.
 برداشتن سایه تهدید
دکتر روحانی با اشاره به اینکه می‌توانیم ۲۳ تیرماه را به عنوان روز تعامل با جهان بنامیم، خاطرنشان کرد: ایران در این روز بر همه جهانیان ثابت کرد از لحاظ قدرت سیاسی، آنچنان توانمندی و تبحری در مسائل سیاسی، منطق و موضوعات فنی و حقوقی دارد که می‌تواند برای حل موضوع پیچیده بین‌المللی با قدرت‌های بزرگ مذاکره کرده و از حق ملت ایران به خوبی دفاع کند. وی با بیان اینکه برخی همواره از مذاکره هراس داشته و می‌گفتند قادر به مذاکره سیاسی نیستیم، افزود: ۲۳ تیرماه ثابت کرد همان‌طور که در میدان جنگ قادریم در برابر توطئه‌های جهانی بایستیم و با آنها مقابله کنیم و برای ملت پیروزی به ارمغان آوریم، در صحنه سیاسی، حقوقی و فنی هم این قدرت را داریم و می‌توانیم از حقوق ملت دفاع کنیم. رئیس‌جمهور با بیان اینکه یکی از گزینه‌های پیش روی ملت ایران قبل از مذاکرات و توافق هسته‌ای، تداوم تحریم‌ها و افزایش فشارها بود، اظهار داشت: اگر آن روند قرار بود ادامه پیدا کند، امروز فروش نفت در کشور به صفر می‌رسید، تحریم‌ها و تهدیدات روز به روز بیشتر و فعالیت‌های هسته‌ای ایران، از دید آنها غیرقانونی تلقی می‌شد. دکتر روحانی با تاکید بر اینکه یکی از موفقیت‌های برجام برداشتن سایه تهدید از سر مردم بود، گفت: پرونده ایران در شورای امنیت، در چارچوب فصل هفتم منشور سازمان ملل قرار داده شده بود که زمینه را برای حمله نظامی به ایران آماده کنند و حتی در این زمینه به تفاهم هم رسیده بودند. مذاکرات توانست بهانه برای تهدیدات را برطرف و قدرت سیاسی، حقوقی و فنی ما را برای جهانیان آشکار کند و روشن شد فعالیت هسته‌ای و غنی‌سازی، حق مسلم ملت ایران است. دکتر روحانی با بیان اینکه پیش از توافق هسته‌ای دشمنان ما را به موضوعی واهی و بی‌ریشه مبنی بر ساخت سلاح هسته‌ای متهم می‌کردند و با تبلیغات این موضوع را در افکار عمومی جهان توسعه می‌دادند، گفت: با حل مساله پی.‌ام. دی روشن شد که اتهامات به ایران، بی‌اساس بوده و ما هرگز به دنبال ساخت سلاح هسته‌ای نبوده و نخواهیم بود و موضوع حائز اهمیت برای ما توانمندی در غنی‌سازی به عنوان مساله‌ای فنی و علمی بوده است. رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه به واسطه توافق، تحریم‌های مربوط به هسته‌ای در همه زمینه‌ها برداشته شده، خاطرنشان کرد: البته در برخی زمینه‌ها از جمله بانک‌ها هنوز به روال مد نظر و مورد انتظار نرسیده‌ایم، هر چند قدم‌های خوبی در این راستا برداشته شده و ارتباطاتی با بانک‌های بزرگ دنیا برقرار شده است. وی با اشاره به اینکه ضروری است از این فضا برای افزایش رفاه و حل مشکلات اقتصادی مردم به بهترین شکل استفاده کنیم، اظهارداشت: اینکه امروز عده‌ای بخواهند راجع به واژه‌ها و کلمات در برجام بحث کنند در جای خود اشکالی ندارد، اما لازم است به جای پرداختن به حاشیه، به استفاده مطلوب از این فرصت بپردازیم.


  • farzad alali

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی