چرا انقلاب

پشت پرده

چرا انقلاب

پشت پرده

خدا
آرامش را
در با خودش بودن
قرار داد
و بعد چمدان هایش را
جمع کرد و رفت

طبقه بندی موضوعی

۱۳۹۴ چهارشنبه ۱۲ اسفند شماره 2990 ارمان

پنجشنبه, ۱۳ اسفند ۱۳۹۴، ۰۱:۱۵ ق.ظ

تیتر محم روزنامه  ارمان

ادامه خبرها در ادا

مردم شما را می‌شناسند، مسائل را می‌دانند

مردم تهران اهل‌کوفه ‌نیستند

رای مردم، پاسخ تهمت‌ها بود


مردم شما را می‌شناسند، مسائل را می‌دانند

آرمان- مطهره شفیعی: صبوری و صداقت دو رکن اصیل هستند که سبب تقویت و محبوبیت بیش از پیش بزرگان شده و می‌شود؛ چه آن‌زمان‌که اصلاح‌طلبان در دهه۷۰ بر هاشمی تاختند و صفات نامناسبی را به او نسبت دادند، چه اکنون که اصولگرایان از هر فرصتی برای تخریب و هجمه به هاشمی بهره می‌برند. نمونه دیگر یادگار امام است که تندروها در دولت قبل تلاش داشتند تا از جایگاه او بکاهند و چه در مقطع فعلی که برخی تمایلی به نقش آفرینی او بر کرسی‌های انتخابی ندارند اما در هر دو مورد آنچه به عنوان نتیجه حاصل شد محبوبیت بیش از پیش آنان بود و سبب شد که علاوه بر محبوبیت مضاعف شان در میان مردم عادی، در جمع بزرگان هم جایگاه ویژه‌تری بیایند.

نگرانی‌های یادگار امام(ره)

 آیت‌ا... سیدحسن خمینی از دلسوزان واقعی کشور است و اگر چه ترجیح می‌دهد کمتر سخن بگوید اما هر گاه لب به سخن می‌گشاید به‌خوبی نگرانی‌های خود را بروز می‌دهد و تاکید دارد که «اجازه ندهیم انقلاب و ارزش‌هایی همچون دین‌داری، مردم‌سالاری، ظلم‌ستیزی، حق‌مداری، صداقت، اعتلای نام اسلام و ایران و... به تعبیر امام(ره) به دست نااهلان و نامحرمان بیفتد.» برای سیدحسن خمینی گلایه معنایی ندارد و با وجود جفاهای زیادی که در حقش شده است همگان را تاکید بر حفظ آرامش و زدودن چهره نفاق از جامعه می‌کند به عنوان نمونه در خاطر همگان هست که او پس از درخواست‌های فراوان تصمیم به حضور در انتخابات مجلس خبرگان گرفت که به دلایلی که هنوز نتوانسته بسیاری از آگاهان را قانع کند، ردصلاحیت شد اما پس از آن چه کرد؟ آیا بر طبل اعتراض کوبید و سبب بر هم خوردن آرامش جامعه شد؟ هرگز این کارها را در برنامه نداشت بلکه اینچنین به جامعه درس اخلاق داد: «همه کسانی که نسبت به روند این انتخابات گله و شکایت دارند باید در آینده اعتراض خود را دنبال کنند، ولی این هفته باید در میان همین بزرگواران حاضر به انتخاب بهترین و لایق‌ترین افراد اقدام کنند.» او در حالی که همگان از نارضایتی او نسبت به ردصلاحیتش آگاه بودند مردم را دعوت به حضور در انتخاب کرد که پیش از این‌بارها گفته بود: «باید همواره به این متنبه بود که ظلم، ظلم است و اشکال، اشکال است و غلط، غلط است ولو با هزار حرف مطلا نوشته شود؛ ولو با هر بزک و زیورآلات تزیین شود.» اما خوب می‌دانست که اکنون زمان بازگویی این اظهارات نیست. نتیجه این بزرگ منشی سیدحسن خمینی محبوبیت بیشترش بود چنانکه دیروز آیت‌ا... صافی گلپایگانی ‌میهمان بیت او شد. از آنچه در این دیدار گذشت می‌توان استنباط کرد که‌ این مرجع تقلید برای دلجویی از سیدحسن خمینی به منزل او رفته بود و ‌میهمان او شد تا تاکید کند شأن و جایگاه یادگار امام نزد مردم محفوظ و تثبیت شده است.

مقامات اشخاص محفوظ است

آیت‌ا... صافی گلپایگانی با حضور در بیت یادگار گرامی امام در قم با وی دیدار کردند. در این دیدار که حجج‌اسلام سیدیاسر خمینی و سیدعلی خمینی نیز حضور داشتند، آیت‌ا... العظمی صافی گلپایگانی با آرزوی توفیق برای بیت شریف امام راحل اظهار داشتند: بیت امام معمور و آباد است و در آینده بیش از این هم معمور و آباد خواهد بود. ایشان افزودند: ارادت ما خیلی قدیمی است و شاید کسی مثل ما چنین سابقه ارادتی را به بیت شما نداشته باشد. آیت‌ا... صافی همچنین آرزو کردند که ان شاء‌ا... همواره بر ارادت مردم به بیت امام افزوده شود. ایشان در ادامه با اشاره به مسائل مقدماتی انتخابات اخیر، به آیه شریفه «وَعَسَى أَنْ تَکْرَهُوا شَیْئاً وَهُوَ خَیْرٌ لَکُمْ وَعَسَى أَنْ تُحِبُّوا شَیْئاً وَهُوَ شَرٌّ لَکُمْ وَاللَّهُ یَعْلَمُ وَأَنْتُمْ لَا تَعْلَمُونَ؛ شاید چیزی را، ناخوش بدارید و در آن خیر شما باشد و شاید چیزی را دوست داشته باشید و برایتان ناپسند افتد خدا می‌داند و شما نمی‌دانید» اشاره کردند و افزودند: اینها مسائلی است که انسان باید آنها را بفهمد. ایشان سپس با اشاره به جایگاه بیت امام راحل در میان مردم فرمودند: مردم شما را می‌شناسند، مسائل را می‌دانند و همه جهات در ذهن آنها محفوظ است و چیزی باعث تقلیل آن جهات نخواهد شد. این مرجع تقلید سپس اظهار داشتند: جایگاه امام و بیت امام را اکنون مثل همیشه مردم حفظ می‌کنند و ان شاء‌ا... بعدها هم اینگونه خواهد بود. آیت‌ا... صافی گلپایگانی همچنین با تجلیل از شخصیت آیت‌ا... سید حسن خمینی تاکید کردند: مقامات اشخاص محفوظ است و نمی‌توان آن را کم کرد. ایشان اضافه کردند: من به شما بسیار علاقه‌مندم. این مرجع عالیقدر تقلید به ذکر یاد و خاطره‌ امام راحل پرداختند و فقدان ایشان را ضایعه‌ای سنگین خواندند و فرمودند: همچنان جای خالی ایشان در جامعه حس می‌شود. ایشان در پایان این دیدار که حجت‌الاسلام شیخ حسن صافی گلپایگانی نیز حضور داشت، توفیق یادگار امام را در طی کردن مستمر مسیر مدنظر حضرت بقیه‌ا... (عج) از خداوند خواستار شدند.

از بدی‌ها نرنجیم

سید حسن خمینى نیز در این دیدار با تشکر از تشریف‌فرمایى حضرت آیت‌ا... العظمى صافى گلپایگانى گفت: بى‌تردید حمایت‌ها و الطاف جنابعالى همیشه از جمله مهم‌ترین عواملى بوده است که بدخواهان را ناامید کرده و باعث دلگرمى یاران و دوستان امام شده است. وى افزود: پشتگرمى به اعتماد بزرگانى از قبیل حضرتعالى که استوانه قدرتمند حوزه‌هاى علمیه و مظهر تقواى الهى هستید همواره هم استقامت را در ما افزوده است و هم باعث شده وظیفه سنگین ترى را نسبت به حفظ ارزش‌هاى دینى بر دوش خویش احساس کنیم. یادگار امام خطاب به این مرجع تقلید یادآور شد: همه ما محتاج دعاى شما هستیم تا چنانکه فرمودید بتوانیم توکل به خدا و اعتماد به او را در خود بیشتر و بیشتر کنیم و از بدى‌ها نرنجیم و از خوبى‌ها مغرور نشویم.




مردم تهران اهل‌کوفه ‌نیستند

آرمان: انتخابات تهران، پس‌لرزه‌هایی نیز در شورای شهر پایتخت داشت. احمد مسجدجامعی، وزیر ارشاد دولت اصلاحات و عضو فعلی شورای شهر پس از اتمام جلسه روز گذشته به مهدی چمران، رئیس شورای شهر اعتراض کرد چرا به او فرصت داده نشده به توهین به مردم تهران جواب بدهد. خبرآنلاین نوشت، احمد مسجدجامعی پس از اتمام جلسه دیروز شورای شهر سراغ تریبون رئیس جلسه، مهدی چمران رفت و به او گفت: چرا به من فرصت ندادید درباره کسی که به مردم تهران گفته اهل کوفه هستند، تذکر دهم؟ مهدی چمران اظهار کرد که باید نوبت می‌گرفتید. مسجدجامعی گفت از صبح تاظهر، سه‌بار به آقای قناعتی، عضو هیات رئیسه گفتم که برای این موضوع وقت تذکر می‌خواهم. قناعتی، عضو هیات رئیسه شورای شهر هم گفت این مساله را به رئیس جلسه منتقل کرده است. با این وجود، وقت تذکر به احمد مسجدجامعی داده نشد. مسجدجامعی اما به چمران گفت: عده‌ای به مردم تهران می‌گویند چون به لیست ما رای ندادید، اهل کوفه هستید و عملا به دو شهر اسلامی توهین می‌کنند و ما باید به عنوان نماینده اجازه توهین ندهیم. این تذکر واجب‌تر از این است که بگوییم توسعه گردشگری در شهر به چه روش‌هایی نیاز دارد.

ترک صحن علنی از سوی چمران

 مهدی چمران اما بدون اینکه پاسخی به اعتراض او بدهد، صحن علنی را ترک کرد و مسجدجامعی ترجیح داد بین خبرنگاران متن تذکر خود را قرائت کند. رئیس سابق شورای شهر در ابتدای تذکر خود گفت: این روزها گروهی از کسانی که نتیجه انتخابات را نپسندیده‌اند، به ایجاد فضای غیراخلاقی با رای‌دهندگان تهران دامن می‌زنند و آن را به به سبک زندگی و حتی کارگزاری و تاثیر عوامل انگلیس در ایران نسبت می‌دهند و به نکوهش شهروندان پایتخت می‌پردازند و مرکز ایران را با کوفه مقایسه می‌کنند و عملا به دو شهر مهم اسلامی توهین می‌کنند. در این میان اطلاعاتی نادرست درباره کوفه تکرار می‌شود که جای تصحیح آن، نوشته دیگری است. وی در ادامه خواند: این در حالی است که شهروندان تهرانی خطایی نکرده‌اند که مستوجب چنین برخوردی باشند، بلکه بارها شعور سیاسی بالای خود را نشان داده‌اند که تجلی آن در شیوه رفتارشان از جمله در انتخابات اخیر به خوبی دیده می‌شود. گویی انتخاب شوندگان از مجرای دستگاه‌های نظارتی به خوبی عبور نکرده‌اند. لابد انتظار دارند از این پس به جای شورای نگهبان آنها تعیین‌کننده صلاحیت‌ها باشند. مسجدجامعی در ادامه تذکر خود گفت: نتایج انتخابات مجلس و خبرگان در تهران روشن است. کسانی که بسیاری از مراکز قدرت و همه رسانه‌های دیداری و شنیداری را یکجا در اختیار داشتند، سهم قابل توجهی را در انتخابات پیدا نکردند. با اینکه نامزدهای آنها در همان مرحله اول تایید شدند و فضا به گونه‌ای بود که در پایتخت، در و دیوار و تیر چراغ برق و درختی نبود جز آنکه تصویر آنها به آن آویخته شده باشد. در حالی که در مقابل آنها جریان سیاسی‌ای بود که با کمترین امکانات و بدترین شرایط در عرصه رقابت حاضر شدند. کسانی که چند رده نخستین نیروهای خود را از دست داده بودند و صدا و سیما پیوسته مثلا آخرین خبرها را درباره وابستگی آنها به بیگانگان را تکرار می‌کرد اما رفتار و استقبال دور از انتظار مردم از انتخابات، بسیار قابل تامل است. انتخاباتی که نه‌تنها میزان استقبال مردم نشان‌دهنده افزایش حضور و مشارکت مردم و اعتماد متقابل مردم و نظام بود، بلکه نشانگر رشد و اعتلای فهم سیاسی جامعه و قدرت مدنی شهروندان تهرانی بود که پشتوانه آن صد سال قانونگذاری پرفراز و فرود است. این عضو شورای شهر تهران در ادامه تذکر خود گفت: این‌بار هر چند جامعه به کسانی رای می‌داد که آنها را نمی‌شناخت ولی مصمم بود برای پیشبرد حیات مدنی و زندگی اجتماعی خود به آنهایی که می‌شناخت رای ندهد. در واقع یک موضع سلبی باعث ایجاد رای مردم شد. از این نظر جانبداری همه‌جانبه رسانه‌های رسمی جای قدردانی دارد. این به معنی نفی تلاش و خدمات برخی نمایندگان مودب و پرتلاش مجلس امروز نیست که در دوره ریاست خود در شورای چهارم از حضور همین نمایندگان بهره بردیم.

برخی ردصلاحیت‌شدگان جانباز و رزمنده‌اند

تذکر مسجدجامعی اینطور ادامه یافت: آغاز این حرکت، ردصلاحیت شدن سیدحسن خمینی در بار اول و رد صلاحیت گروهی از تایید صلاحیت‌شدگان خبرگان در یکی دو روز مانده به آغاز تبلیغات برای مجلس خبرگان از تهران بود. برای نخستین‌بار گروهی آرای مراجع و بزرگان حوزه علمیه قم را نادیده انگاشتند. وی در ادامه به نقش آیت‌ا... هاشمی‌رفسنجانی در این انتخابات پرداخت و گفت: برخی انبوهی از شایعات را علیه او دامن زدند البته کسی که به کارنامه و عملکرد آقای هاشمی آشنا باشد، به خوبی می‌داند جای لغزش‌های سیاسی برای او مانند همگان وجود داشته و مردم به خوبی می‌دانند شایعات با واقعیات چقدر تفاوت دارد و به خوبی می‌دانند که این نوع عملکرد به حمایت خواسته یا ناخواسته از گروهی منجر شد که ادب و عقلانیتی که در ذات مردم ماست را نادیده می‌گیرند. در کنار اینها ردصلاحیت تعداد زیادی از نیروهای یک طیف سیاسی را باید ذکر کنیم که مردم تهران را بر سر غیرت آورد. بسیاری از ردشدگان به دلیل نداشتن التزام به اسلام و ولایت فقیه در سطح جامعه، افرادی پایبند به اسلام، انقلاب و ولایت فقیه تلقی شده و بعضا از جانبازان و رزمندگان جنگ تحمیلی بوده‌اند.

بیانیه فراکسیون اصلاح‌طلبان شورای شهر

ساعتی پس از پایان جلسه شورای شهر فراکسیون اصلاح‌طلبان این شورا با صدور بیانیه‌ای ضمن قدردانی از حضور مردم در حماسه هفتم اسفند، رای اعتماد مردم تهران به لیست امید را مسئولیتی خطیر برای منتخبان مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری دانسته و برای منتخبان آرزوی توفیق کردند. در این بیانیه آمده است: «خداوند را سپاس که در هفتم اسفند سال ۱۳۹۴، بزرگ‌ترین رخداد سیاسی اجتماعی ملت ایران اسلامی یعنی انتخابات همزمان دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در کمال نظم، آرامش و شکوه برگزار شده و یک‌بار دیگر مردم شریف ایران به‌ویژه شهروندان تهران شور و شعور سیاسی و بلوغ فکری خود را به خوبی به نمایش گذاشتند و با رای به لیست کامل امید در تهران گام دوم را برای توسعه و پیشرفت کشور به خوبی برداشتند. ما اعضای اصلاح‌طلب شورای اسلامی شهر تهران بر خود فرض می‌دانیم از حضور حماسی و آگاهانه مردم شریف تهران قدردانی نماییم. به یقین مردم بزرگوار تهران با رای اعتماد به لیست امید مسئولیت خطیری را متوجه منتخبان خود نموده‌اند، که امیدواریم با تشکیل مجلس حامی و ناظر دولت زمینه تحقق برنامه‌های پیشرفت و توسعه کشور بیش از پیش فراهم شود. در پایان با تبریک به مقام معظم رهبری، رئیس‌جمهور محترم و همه مردم شریف تهران برای همه عزیزان منتخب آرزوی توفیق کامل را داریم.»



رای مردم، پاسخ تهمت‌ها بود

آرمان: پربیراه نیست اگر اذعان شود یکی از پایه‌های اصلی خلق حماسه ۲۴ خرداد و ۷ اسفند شخصیتی غیر از او نبوده است. او بود که در هر دو انتخابات از خود گذشت و سختی‌ها را تحمل کرد تا لبخند پیروزی بر لب مردم بنشیند. اکنون که نتایج انتخابات ۷ اسفند اعلام و مشخص شده است که میانه‌روها فاتح مجلس شده‌اند بسیاری، از تدابیر آیت‌ا... هاشمی متشکر هستند اما بار دیگر او بود که بزرگی خود را به رخ مخالفانش کشید و برای ملت پیامی صادر و از حضور پرشکوه آنها تقدیر کرد. «و صبر کن و صبر تو جز به توفیق خدا نیست و بر آنان اندوه مخور و از آنچه نیرنگ مى‏کنند، دل تنگ مدار، در حقیقت‏خدا با کسانى است که پروا داشته‏اند و با کسانى است که نیکوکارند.» (سوره مبارکه نحل، آیات شریفه ۱۲۷ و ۱۲۸) برادران و خواهران بزرگوار در استان تهران. در نخستین بیانیه انتخاباتی نوشته بودم: «پس از سال‌ها مسئولیت‌های انتخابی و انتصابی، یک بار دیگر خود را در معرض آرای شما مردم بزرگوار می‌گذارم تا هم ‌وزن عملکرد و هم میزان درستی و نادرستی مواضع خود را در ترازوی اندیشه‌های عام بسنجم.» اکنون خدای بزرگ را شاکرم که آنچه به عنوان یکی از سربازان ایران اسلامی در تمام این سال‌ها در گفتار و رفتار داشته‌ام، مورد پسند شما مردم بزرگوار قرار گرفت و مطمئنم موجبات رضایت خداوند متعال را نیز فراهم می‌نماید که: عبادت به جز خدمت به خلق نیست. اگر چه از مدت‌ها قبل بخشی از امپریالیسم خبری با همه بنگاه‌های تبلیغاتی خارج‌نشین در حرکتی هماهنگ با غول رسانه‌ای داخلی، به انواع و اقسام تهمت‌ها، توهین‌ها و دروغگویی‌ها متوسل شدند و با تعابیری زشت، مردم را از حضور در انتخابات می‌ترساندند، اما آنچه زن و مرد و پیر و جوان ایرانی در هفتم اسفند انجام دادند، اوج بلوغ سیاسی آنان و هوشیاری ملی و دینی در مقابل دسیسه‌ها و توطئه‌ها بود که با تواضع تمام به خاطر عظمت این حضور در سراسر کشور و در استان تهران در مقابل عزیزانی که به این حقیر اعتماد کرده و رأی دادند و چه عزیزانی که به دیگر نامزدهای محترم رأی داده‌اند، سر تعظیم و احترام فرود می‌آورم و به همه مردم در همه شهر‌ها و روستاهای این کشور بزرگ و خدا خوب کرده، دست مریزاد می‌گویم. نگاهی از سر تامل به بداخلاقی‌ها و خط تخریبی که متاسفانه به ویژه در این دوره از انتخابات دنبال و تشدید می‌شد، نشان می‌داد که به خاطر ارادت و علاقه دو سویه مردم و روحانیت، بدخواهان داخلی از سر استیصال، دست به دامان انگلیسی‌ها، داعش و حتی وهابی‌های سلفی شده بودند، تا با احساسات پاک مردم عزیز بازی کنند، که اگر چه تا حدودی کردند و بسیاری از مردم را به وحشت انداختند، اما اکثریت مردم ایران آن وحشت را به جان خودشان انداختند و نشان دادند که کلام خداوندی در «وجعلناکم أمه وسطًا»، هشدار نبوی در «علیکم بالقصد، بر شما باد میانه‌روی» و توصیه‌های امام مهربانی، علی(ع) در «العاقل من وضع الاشیاء مواضع‌ها، عاقل کسی است که هر کاری را به وقت و در جای خود انجام می‌دهد»، هنوز - و ان‌شاءا... تا همیشه- در جامعه ایران اسلامی جریان دارد و ملت عزیز با امید به آینده بهتر، از روح مردم‌سالاری دینی نظام اسلامی حمایت خواهد کرد و خلق حماسه بی‌نظیر هفتم اسفند یکی از اتفاقات عبرت‌آموز و ماندگار در تاریخ خواهد بود.

عهد دیرین را تجدید می‌نمایم

اینجانب با شکر به درگاه ایزدی، از شما مردم عزیز ایران اسلامی، به ویژه جوانان پرشور و بانوان گرامی که با تشکیل گروه‌های متعدد حمایتی در فضاهای مجازی و گرم کردن تنور تبلیغات در جهت تشویق و ترغیب مردم برای حضور بیشتر در انتخابات، زحمت کشیدند، تشکر و قدردانی می‌نمایم که هم انقلاب و نظام اسلامی را با این حضور خویش، بیمه و هم، به من به عنوان خادم خویش، مجددا اعتماد کردید. مطمئن باشید براساس آنچه که از روز ازل با خدای خود عهد بستم و بعد‌ها با رهبری‌های امام(ره) وارد مبارزات شدم و در حدّ توانایی‌ها در پیروزی و تثبیت انقلاب و همه مقاطع آن نقش داشتم، اکنون نیز با شما آن عهد دیرین را تجدید می‌نمایم که در راه آبادانی ایران عزیز، زدودن خرافات از دین اسلام و مکتب اهل‌بیت(ع)، حمایت از آرمان‌های امام(ره) و شهدا، تقویت پایه‌های میانه‌روی دینی در جامعه و نهادینه کردن خط اعتدال و اعتماد متقابل میان مردم و نظام، خواهم کوشید و از همه مسئولان نظام به ویژه رهبری بزرگوار، دولت محترم، دستگاه‌های نظارتی و اجرایی، نهادهای امنیتی و همه کسانی که در خلق این حماسه بی‌نظیر نقش داشته‌اند، تشکر می‌نمایم و امیدوارم آنچه به عنوان نتیجه این انتخابات به دست آمده، در راستای بهتر شدن وضع مردم در زندگی فردی و اجتماعی باشد. در پایان به همه نامزد‌ها و حامیان آنها - چه کسانی که رأی آوردند و چه کسانی که رأی نیاوردند - یادآوری می‌نمایم که رقابت‌های انتخاباتی باید تبدیل به رفاقت‌ها و در جهت ساختن ایران و تحکیم پایه‌های نظام باشد و باید قدر سرمایه ارزشمند اعتماد مردم را بدانیم که یکی از مهم‌ترین عوامل حفظ امنیت در داخل است. اوضاع منطقه را می‌بینیم و از تلاش دشمنان ایران و تشیع برای ایجاد اختلاف و بروز نا‌امنی‌ها خبر داریم و باید بکوشیم تا امنیت کشور که مرهون حضور مردم است، به عنوان نعمت خداوندی حفظ و تقویت شود که این مهم جزو با وحدت و همدلی، حمایت از برنامه‌های دولت، همراهی با رهبری نظام و خدمت صادقانه و بی‌منت به مردم میسر نخواهد شد.


  • farzad alali

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی