چرا انقلاب

پشت پرده

چرا انقلاب

پشت پرده

خدا
آرامش را
در با خودش بودن
قرار داد
و بعد چمدان هایش را
جمع کرد و رفت

طبقه بندی موضوعی

هاشمی و روحانی در صدر خبر گان

يكشنبه, ۹ اسفند ۱۳۹۴، ۰۴:۳۶ ب.ظ
هاشمی و روحانی در صدر خبر گان
مر دم این گفتمان را انتخاب کردند
گروه سیاسی

سال گذشته همین روزها بود که آیت‌ا... محمد‌یزدی در رقابت با ‌هاشمی‌رفسنجانی و با رای خبرگان چهارم جانشین آیت‌ا...‌کنی، در این مجلس شد. بسیاری از مخالفان ‌هاشمی با کنایه، این روند را پایان عمر سیاسی آیت‌ا... اعلام کردند و برخی آنقدر خوشحال شده‌ بودند که یک رقابت عادی و معمول در میان فقها را با تعابیر ساده‌لوحانه‌ای همچون پیروزی حق بر باطل! تفسیر می‌کردند. آنها نمی‌دانستند که عرصه سیاست جایگاه این ادعاها نبوده و معمای واگذاری ریاست با این سرنخ‌ها حل شدنی نیست. هاشمی همان دوران که وارد میدان رقابت شد، خوب می‌دانست با این ترکیب امروزی خبرگان، برگه رای «خیر» را در صندوق خود مشاهده‌ خواهد کرد.ولی باز هم آمد تا آبرو دهد و اعلام کند که  تفکرهای غالب این مجلس به افکار او اعتنایی ندارند و اگر مردم خواهان تغییر هستند باید به صحنه بیایند.
 اعتماد به امید
هاشمی بارها در سخنان مختلف از نقش مردم در انتخابات و سرنوشت کشور سخن گفت تا اینکه میلیون‌ها نفر در 7اسفند وارد صحنه شدند و با انتخابی معنا دار، آیت‌ا...‌هاشمی را به عنوان اولین رای خود در صندوق انداختند. مردم مانند مجلس به لیست‌ها اعتماد کردند و افرادی که در 8نفر نخست آمار ستاد انتخابات تهران برای مجلس‌ خبرگان بودند، همه از لیست «خبرگان مردم» و نزدیکان هاشمی‌رفسنجانی بودند.
 خبرگان را خودشان سیاسی کردند
خبرگان جایگاه مبارزات جناحی نیست، عظمت این مجلس آنقدر بالاست که مسئولیت انتخاب رهبر یک نظام اسلامی  برگردن آنان است ولی در این مدت برخی با پخش اعلامیه‌هایی در فضای مجازی و عمومی تلاش کردند تا این رقابت را به سطح بازی‌‌های سیاسی تنزل بخشیده و نشان دهند که فلان آیت‌ا... باید بیاید چون فلان رسانه‌ از او بد گفته‌است! اما آنها نمی‌دانستند که جایگاه خبره را چه در حزب ما باشد چه نباشد، نباید تنزل بخشید و یکی را انگلیسی‌خواند و دیگری را ضد‌انگلیسی! به گفته یکی از بزرگان جریان محافظه‌کار ایجاد فضای دوقطبی آخوند انگلیسی و غیرانگلیسی ترفندی است برای زیر سوال بردن نخبگان و بزرگان کشور.
 درس هاشمی
تمام این روزها گذشت، هاشمی اول وروحانی دوم شد.ولی به گفته آیت‌ا... مجمع نشین روز رقابت به پایان رسیده، امروز روز همکاری است. آنهایی که برای خوشحالی رئیس‌نشدن هاشمی نوشتند:«هاشمی به خود باخت!» باید از او درس بگیرند که سیاست محفل تازه‌به دوران رسیده‌ها نیست،سیاست مرد سیاست می‌خواهد و نمی‌شود تنها به دنبال پیروزی بود، باید گاهی بازی را واگذار کرد تا حریف را به زمین خود کشاند و شکست داد.

 

  • farzad alali

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی