چرا انقلاب

پشت پرده

چرا انقلاب

پشت پرده

خدا
آرامش را
در با خودش بودن
قرار داد
و بعد چمدان هایش را
جمع کرد و رفت

طبقه بندی موضوعی

4 اسفند ارمان

چهارشنبه, ۵ اسفند ۱۳۹۴، ۰۱:۱۷ ق.ظ


تعبیر لیست انگلیسی توهین به شعور مردم است 


رای دادن بهتر از رای‌ندادن است 


دغدغه اصلاح‌طلبان معیشت مردم است 




آیت‌ا... هاشمی در دیدار با اعضای لیست امید: 
 
تعبیر لیست انگلیسی توهین به شعور مردم است 
 
عکس: محمدکاظم‌پور 
 

آرمان - علی زمانی: شاید خود و ‌میهمانانش که دیروز به دفتر او رفتند، از رکوردداران مورد هجمه قرار گرفتن در برهه‌های انتخاباتی باشند. در این برهه از انتخابات هم تندروها بیکار نیستند و با انتشار اخبار کذب، برهم‌زدن مراسم‌ها و... درصدد کاهش مشارکت مردم در انتخابات هستند تا خودشان پیروز لقب بگیرند اما در این دوره اصلاح‌طلبان و میانه‌روها زیر چتر آیت‌ا... هاشمی عهد بستند که در هر شرایطی در انتخابات حضور داشته و از حق خود و مردم دفاع کنند. دیروز هم رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: بداخلاقی‌های انتخاباتی با هدف دلسرد کردن مردم از حضور در پای صندوق‌های رأی است. آیت‌ا... هاشمی‌رفسنجانی پیش از ظهر دیروز در دیدار نامزدهای اصلاح‌طلب و اعتدالگرا (لیست امید)، به همراه مسئولان ستادهای انتخاباتی آنان در شهرهای تهران، ری و شمیرانات، ائتلاف سیاسی را یکی از شیوه‌های مرسوم در همه دنیا خواند و گفت: در جامعه ما که احزاب به آن شکل نهادینه نشده‌اند تا در انتخابات با لیست ظاهر شوند، اتحاد فعالان سیاسی، که اعتدال وجه مشترک آنان است، می‌تواند مردم را برای انتخاب نامزدهای اصلح در روز انتخابات راهنمایی نماید. آیت‌ا... هاشمی با تشکر و یادآوری انصراف محمدرضا عارف از ادامه حضور در انتخابات ریاست‌جمهوری سال92، گفت: آن کار نشان از ایثار سیاسی برای اعتلای کشور بود که با پیروزی تفکر اعتدالی، انقلاب پیروزی‌های فراوانی در ابعاد داخلی و خارجی و به ویژه حل مشکل چندین ساله پرونده هسته‌ای به دست آورد. وی همچنین با توصیه نامزدها به رعایت تقوا و اخلاق انسانی و اسلامی، بر توجه به خدا در اظهارنظرها تاکید کرد و گفت: ایجاد تفرقه و افزایش تهمت‌ها و توهین‌ها برای جامعه اسلامی ناپسند است.

تعبیر لیست انگلیسی توهین به مردم است

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، تعبیر لیست انگلیسی را توهین به فهم و شعور مردم ایران دانست و گفت: تبلیغ بر این ماجرا که دشمنان برای مردم ایران تعیین تکلیف می‌کنند، بسیار زشت و زننده است، چون به گونه‌ای دارند القا می‌کنند که انگلیسی‌ها در سراسر کشور ایران نفوذ دارند و نامزد معرفی می‌کنند. وی با قرائت آیه «إِنّ فِرْعوْن علا فِی الْأرْضِ وجعل أهْلها شِیعاً یسْتضْعِفُ طائِفةً مِّنْهُمْ یذبِّحُ أبْناءهُمْ ویسْتحْیی نِساءهُمْ إِنّهُ کان مِن الْمُفْسِدِین»، وارد یک بحث مبنایی و ایدئولوژیک برای پرهیز از ایجاد تفرقه در میان مردم شد و با تاکید بر اینکه یکی از اقدامات تفرعونی، تفرقه‌انگیزی در جامعه برای ماندگاری در قدرت است، گفت: در فضای سیاسی نیز «فرِّق تسُد» شیوه استکباریون برای غارت اموال مردم است و نباید بگذاریم این شیوه در داخل جامعه و بین مردم اختلاف اندازد. هاشمی‌رفسنجانی با بیان این جمله که «معمولاً افراد سیاسی موجه جامعه به عنوان نماینده یا نامزد انتخابات به مردم معرفی می‌شوند»، تقسیم‌بندی نخبگان کشور به داعشی‌ و عوامل نفوذی را تاسف‌انگیز خواند و افزود: بالاخره از بین نامزدهای موجود یک عده به مجلس راه می‌یابند و پس از آن با این تعابیر و توصیفات زشتی که علیه آنان به کار برده می‌شود، چگونه می‌توانند در آرامش روحی و براساس حمایت مردم، از مصالح نظام در تصویب قوانین عمل نماید؟

عقیده با زور در اندیشه کسی به وجود نمی‌آید

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با تاکید بر این جمله که «این تفرقه خواست واقعی استکبار است»، به عملیاتی کردن این سیاست شوم در جهان اسلام اشاره کرد و گفت: خطرات واقعی منطقه تفکرات طالبانی است که از آنها القاعده، بوکوحرام و اخیرا داعش بیرون آمده است که می‌بینیم چگونه با اندیشه‌های تکفیری عبدالوهاب سلفی شیعه را کافر و مهدورالدم می‌داند. هاشمی‌رفسنجانی، با تشریح فضای اجتماعی مدینه در سال‌های قبل از بعثت نبوی و بیانات عقلی و منطقی پیامبر اسلام (ص) که جامعه مشرک را موحد و خداپرست ساخت، گفت: بی‌شک با زور و ارعاب و فریب نمی‌توان جامعه را مومن کرد و همه کسانی که امروزه در جامعه اسلامی ایران و به ویژه در مقطع کنونی انتخابات، با عناوین اصلاح‌طلبی، اصولگرایی و مستقل اظهارنظر می‌کنند، باید توجه داشته باشند که اسلام دین اعتدال است و انقلاب اسلامی، انقلابی معتدل بود، هست و خواهد بود. وی افکار دگمی را که پشت آن سرنیزه خوابیده، برای جامعه نامناسب خواند و با اظهار تاسف از اقدامات تخریبی بعضی از نامزدها و طرفداران صاحب تریبون و رسانه‌های آنها که با پول بیت‌المال، دروغ، تهمت و اهانت را علیه مخالفان ترویج می‌کنند، تاکید کرد: نشستن بر کرسی مجلسی که با گناه به دست می‌آید، اصل گناه است و تعجب می‌کنیم چگونه گروهی با ادعای خداپرستی و انقلابی‌گری، با ظاهرسازی، سعی در فریب مردم دارند و به راحتی گناه می‌کنند، در حالی که اگر نامزدی در انتخابات برای خداست، نباید در تبلیغات گناه کنند. وی با تاکید بر این جمله که «عقیده با زور در اندیشه کسی به وجود نمی‌آید»، به رشد آگاهی مردم و بویژه جوانان تحصیلکرده در سال‌های اخیر اشاره کرد و ادامه داد: با اینکه تندروها از اقدامات تخریبی خویش تاکنون نتایج معکوس گرفته‌اند، اما باز هم بر بد اخلاقی‌های انتخاباتی خویش می‌افزایند و بعید نیست که این کار را با هدف دلسرد کردن مردم از حضور در پای صندوق‌های رأی انجام دهند. هاشمی‌رفسنجانی، با توجه به سخنان سخنان اخیر مقام معظم رهبری مبنی بر واجب عینی بودن آمدن همه مردم به پای صندوق‌های رأی، گفت: می‌بینید این روزها مدعیان دروغین ذوب در ولایت، نه تنها این سخن روشنگرانه رهبر سیاسی و فقیه مجتهد زمان را تبلیغ نمی‌کنند، بلکه از هر راهی برای ناامیدی مردم می‌کوشند. رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، در بخش پایانی سخنان خود خطاب به نامزدهای معتدل و اصلاح‌طلب، گفت: خدا را در نظر بگیرید، در تبلیغات واقعیت‌ها را بگویید تا پیروزی یا عدم پیروزی شما در انتخابات «احدی الحسنین» باشد. در ابتدای این دیدار، محمدرضا عارف با ارائه گزارشی از تلاش تقریبا یک و نیم ساله اعضا و شخصیت‌های موثر اصلاحات برای وحدت سیاسی نامزدها، گفت: نتیجه‌اش تشکیل شورای عالی سیاست‌گذاری شد که واقعاً حاصل همدلی و صمیمت دوستان بود. در ادامه این دیدار نیز هر یک از نامزدها، ضمن معرفی کوتاه خود به بیان برنامه‌های خویش پرداختند و از اعلام مواضع و سیاست‌های آیت‌ا... هاشمی تشکر کردند.



پیام انتخاباتی عبدالله نوری: 
 
رای دادن بهتر از رای‌ندادن است 
 

 

آرمان: دهم آبان بود که وزیر کشور دولت اصلاحات گفت: ما مانند بقیه اصلاح‌طلبان برای انتخابات برنامه داریم. عبدا... نوری درحاشیه مراسم ختم کاظم رهامی برادر محسن رهامی در پاسخ به این پرسش که آیا به نظر شما اصلاح‌طلبان می‌توانند به اجماع برسند، اظهار داشت: اصلاح‌طلبان هرچه که اجماع کنند بهتر است. وی درباره ضیافت شام چهارشنبه گذشته در منزلش با حضور غلامحسین کرباسچی و سیدعبدالواحد موسوی لاری افزود: ضیافتی در کار نبوده و ما به صورت مرتب در منزل‌مان جلسه داریم. وزیرکشور دولت اصلاحات در پاسخ به پرسش تسنیم مبنی بر اینکه آیا بنایی برای حضور در انتخابات دارد یا خیر؟ خاطرنشان کرد: مانند بقیه اصلاح‌طلبان برای انتخابات برنامه داریم. و دیروز او باردیگر به صحنه انتخابات آمد و با صدور بیانیه‌ای از همگان خواست تا پای صندوق‌های ر‌ای بیایند. وی در سوم فروردین سال جاری هم به ارائه دیدگاه‌هایی برای موفقیت طیف اصلاحات در انتخابات مجلس پرداخت و گفت: «جمع‌بندی جریان اصلاح‌طلب حضور در انتخابات مجلس دهم است، اصلاح‌طلبان با توجه به تحلیلی که از شرایط کنونی کشور دارند با محور قراردادن «دفاع از حقوق قانونی مردم» در عرصه سیاست حضور می‌یابند و با درک مسئولیت‌های دینی و ملی به ایفای نقش می‌پردازند و انتخابات مجلس شورای اسلامی به عنوان یکی از نقاط عطف سیاسی در ایران نمی‌تواند از جانب اصلاح‌طلبان مورد بی‌توجهی قرار گیرد. مشارکت و فعالیت موثر در انتخابات پیش از هرچیز در گرو توافق بر اصولی به عنوان «اصول راهنما» است. این اصول می‌تواند همسویی و هماهنگی اظهارات و اقدامات اصلاح‌طلبان را در برخورد با انتخابات مجلس شورای اسلامی تا حد زیادی تضمین کند.» نوری اگر چه دیگر مانند گذشته خود را در تصمیم‌سازی جریان اصلاحات دخیل نمی‌کند اما کمک به موفقیت این جریان را تکلیفی برای خود می‌داند. از این رو در بیانیه‌ای که دیروز منتشر کرد، آورده است:

آزمونی دیگر برای ملت

«ملت شریف ایران در معرض آزمونی دیگر است. تجربه عملی در طول سال‌های پرفراز و نشیب گذشته به خوبی نشان داده است که تحقق ظرفیت‌های مردمسالارانه نظام جمهوری اسلامی و دستیابی ملت به جایگاه راستین و شایسته خود در تعیین سرنوشت سیاسی، جز با احساس مسئولیت و مشارکت فراگیر و موثر همه اقشار مردم در انتخابات امکانپذیر نیست. هر چند انتخابات در شرایط خوب بهترین تجلی خواست و اراده عمومی است، ولی در شرایط کنونی که هیچ جایگزین کم‌هزینه‌تری وجود ندارد، نهاد انتخابات به عنوان کم‌هزینه‌ترین راه‌حل اختلاف‌های موجود در اداره کشور، باید حفظ و تقویت شود. به ویژه برای جریانی که در عین برخوردار بودن از قدرت اجتماعی قابل ملاحظه و عدم برخورداری از امکانات مناسب برای حضور سیاسی، با هر حرکت خشونت‌آمیز و غیرمسالمت‌جویانه، مخالف است. در شرایط کنونی که کشور از وجوه مختلف دارای مشکلات و معضلات گسترده و عمیق است و مشکلات اقتصادی و معیشتی، رنجش بخشی از جامعه به ویژه طبقات زحمتکش و محروم را در پی داشته است، باید به چند نکته توجه شود: نخست، اینکه این مشکلات حاصل خط مشی‌های کدام جریان و کدام دولت بوده است؟ آیا دولت کنونی ایجاد‌کننده این مشکلات است یا وارث آنها؟ دوم، اینکه این مشکلات راه‌حل دارد، اما نه راه‌حل کوتاه‌مدت. توازن قوای سیاسی در کشور در حال حاضر برای اقدام‌های بزرگ مناسبت ندارد و نمی‌توان مردم را با وعده‌های واهی دلخوش کرد. سوم، اینکه اقدام‌های انجام شده توسط دولت تدبیر و امید، به ویژه موفقیت آن در برجام، چشم‌اندازی برای گشایش «نسبی» در آینده پدید آورده است. چهارم، اینکه آنان که به ناکامی برجام چشم دوخته بودند، اینک نیروی خود را بسیج کرده‌اند تا افق را تیره و آب را گل‌آلود کنند و تمامی نابسامانی‌های پیشین را به این دولت نسبت دهند. به همین جهت اصلاح‌طلبان تصمیم گرفته‌اند به پشتوانه بدنه اجتماعی قدرتمند حامی خود در سطح کشور، با گوهر صبر و تحمل ناملایمات، برای بهبود نسبی اقتصاد و وضع معیشتی مردم، بهبود فضای سیاسی امنیتی داخلی، بهبود و توسعه متوازن روابط بین‌الملل، اعتلای فضای فرهنگی کشور و فاصله گرفتن از اندیشه‌های متحجرانه و مسدود کردن نفوذ نیروهای ناکارآمد به ارکان سیاسی کشور، در انتخابات شرکت کنند. امید که مردم هوشیار و باتجربه ایران بار دیگر موفقیت خود را در آزمون جدید به نمایش گذارند و با مشارکت خود در حد توان و امکان گزینش محدودی که برای آنها ایجاد شده است، گامی هرچند کوتاه در جهت بهبود شرایط و اوضاع کشور بردارند. روشن است که به این هدف هم، جز با حضور گسترده مردم در انتخابات و رای دادن به لیست کامل مورد حمایت اصلاح‌طلبان در هر دو مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی در سطح کشور نمی‌توان دست یافت.
بدانیم که رای دادن بهتر از رای ندادن است و رای کامل دادن هم بهتر از رای ناقص دادن است.»




پروانه مافی درگفت‌وگو با آرمان: 
 
دغدغه اصلاح‌طلبان معیشت مردم است 
 

 

آرمان: پروانه مافی عضو شاخص ائتلاف اصلاح‌طلبان به انتقادات پیرامون لیست اصلاح‌طلبان پاسخ گفت و خواهان جوابگویی اصولگرایان نسبت به سیاستهای غلط اقتصادی خود در مجلس‌های گذشته شد. این فعال حوزه زنان در گفت‌وگو با «روزنامه آرمان» در پاسخ به این سوال که اصلاح‌طلبان شعار اقتصادی می‌دهند اما خبری از اقتصاددان در لیستشان نیست، گفت: بین اقتصاددان و افرادی که در حوزه اقتصاد تحصیل کرده‌اند تفاوت بسیار است. آیا اصولگرایانی که ادعای کارشناسی در حوزه اقتصاد دارند به همان میزان از عملکرد اقتصادی خویش دفاع می‌کنند؟ در ثانی لیست اصلاح‌طلبان کل کشور را شامل می‌شود و محدود به تهران نیست. خوشبختانه لیست اصلاح‌طلبان در سایر نقاط کشور از نیروهای تحصیلکرده و با تجربه در رشته‌های متفاوت و از جمله اقتصاددانانی قابل تشکیل شده است. ضمن اینکه در لیست تهران نیز افرادی با تحصیلات عالی و مرتبط با مباحث اقتصادی قرار دارند. این کاندیدای مجلس‌دهم در ادامه به «آرمان» گفت: بی‌مسئولیتی و تصمیمات هیجانی و غیر کارشناسانه در دو مجلس گذشته هزینه‌های غیر قابل جبرانی را به ملت و کشور تحمیل کرده است. اصلاح‌طلبان می‌خواهند معیشت را دغدغه هر روز خانه ملت کنند. بر آنیم که نیروهای با نشاط سیاسی و دانش اقتصادی را برای خدمت به مردم به عرصه بیاوریم. این کاندیدای ائتلاف اصلاح‌طلبان گفت: اصلاح‌طلبان در دولت و مجلسی که شعار اقتصادی ندارد بهترین عملکرد اقتصادی را نشان دادند، این‌بار با شعار اقتصادی آمده‌ایم و امیدواریم مردم برپایه تجربیات گذشته به ما اعتماد کنند. فرماندار شمیرانات در دولت اصلاحات خاطرنشان کرد: جای تعجب است چگونه اصولگرایان شعار حمایت از معیشت مردم را
سر می‌دهند درحالی که نتیجه عملکرد اقتصادی آنها در ثروتمندترین دولت پس از انقلاب رکود بی‌سابقه و تورم افسارگسیخته را در پی داشت. اصولگرایان و حامیان دولت پیشین نمی‌توانند با پنهان شدن در زیر شعارهای عوام فریبانه و فرار رو به جلو نتیجه عملکرد خود را بپوشانند. آنها باید نسبت به عملکرد خود در مقابل ملت و تاریخ پاسخگو باشند و بگویند که درآمد افسانه‌ای ناشی از فروش نفت در طول هشت سال دولت متبوعشان به کجا رفت که براساس گزارش‌های رسمی دولت تدبیر و امید کشور را با خزانه‌ای تقریبا خالی تحویل گرفت. پروانه مافی افزود: قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات شش سال در مجلس اصولگرا خاک می‌خورد و هیچ کسی برای پیگیری آن دل نمی‌سوزاند تا اینکه آیین نامه اجرایی این قانون در دولت آقای دکتر روحانی ابلاغ شد. جالب آنکه فساد افسار گسیخته و سازمان یافته درست در همین زمان و به علت اجرایی نشدن همین قانون گریبان کشور را گرفت. این فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: نمایندگان در مجلس دو وظیفه دارند، یکی از این وظایف تصویب قوانین مناسب و دیگری نظارت بر اجرای مناسب این قوانین برای دستیابی به رونق اقتصادی و رشد و توسعه سیاسی است.


  • farzad alali

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی