چرا انقلاب

پشت پرده

چرا انقلاب

پشت پرده

خدا
آرامش را
در با خودش بودن
قرار داد
و بعد چمدان هایش را
جمع کرد و رفت

طبقه بندی موضوعی

۲۹۷۰ ۱۳۹۴ یکشنبه ۱۸ بهمن ارمان

يكشنبه, ۱۸ بهمن ۱۳۹۴، ۱۰:۲۹ ب.ظ

4تیتر محم روزنامه  ارمان

ادامه خبرها در ادا

خودسرها 2 سخنرانی را لغو کردند 



«صالحان را رد نکنید» حکم حکومتی بود   هاشمی



147تایید شده رد صلاحیت شدند 




هرکس باید آزاد باشد حرفش را بزند  علی مطهری





سخنرانی الهه کولایی در شیراز و اراک برگزار نشد 
 
خودسرها 2 سخنرانی را لغو کردند 
 

 

این روزها بازار تندروی مشتریان زیادی دارد و به قول معروف روزهای پررونقی برای آنهاست. به سفارت عربستان حمله کردند و با برخورد نهادهای مربوطه مواجه شدند. اکنون مشاهده می‌شود فضای انتخاباتی بر فضاهای دیگر غلبه کرده است، اسب خود را زین کرده و بار دیگر به میدان آمدند چنان که دیروز الهه کولایی از لغو سخنرانی‌های خود به دو شهر شیراز و اراک به دلیل اعمال فشار برخی افراد در روزهای اخیر خبر داد. این استاد دانشگاه توضیح داد: در روزهای اخیر من برای دو نشست سخنرانی دعوت شده بودم و هر دو به دلیل اعمال برخی فشارها لغو شد. وی ادامه داد: روز چهارشنبه بنا بود، در نشستی در شهر شیراز که توسط حزب عدالت و آزادی برگزار می‌شد، سخنرانی کنم که صبح چهارشنبه به من خبر دادند شورای تأمین با برگزاری این نشست مخالفت کرده، بنابراین به شیراز نرفتم. این نماینده پیشین مجلس یادآور شد: روز جمعه نیز جلسه سخنرانی دیگری در شهر اراک توسط جوانان اصلاح‌طلب ترتیب داده شده بود که باز هم به من خبر دادند حدود 50 نفر آماده برهم زدن این سخنرانی هستند، بنابراین این نشست و سخنرانی هم لغو شد. کولایی در پایان با انتقاد از این فعالیت‌های خودسرانه،‌ تصریح کرد: مسئولان مربوطه باید پاسخگوی چنین اتفاقات و مسائلی باشند و دلیل این رفتارها باید مشخص شود. این اتفاقات در حالی رخ می‌دهد که اواخر دی ماه امسال جانشین فرمانده انتظامی کشور در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص برنامه‌های نیروی انتظامی برای تأمین امنیت انتخابات گفت: وظیفه نیروی انتظامی در انتخابات برقراری نظم و امنیت در کشور است تا مردم بتوانند در آرامش کامل سرنوشت خود را تعیین کنند. اسکندر مومنی افزود: برای نخستین بار است که انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری همزمان برگزار می‌شود و از حساسیت ویژه ای هم برخوردار است. نیروی انتظامی در همین راستا قرارگاه تأمین انتخابات را با حضور همه نیروها، پلیس پیشگیری تشکیل داده و در ذیل آن کمیته‌های تخصصی نیز شکل گرفته اند. جانشین فرمانده انتظامی کشور خاطرنشان کرد: فعالیت این قرارگاه مربوط به روز اخذ رأی نیست و در حال حاضر فعالیت خود را آغاز کرده و تا قبل از شروع تبلیغات، حین تبلیغات و زمان برگزاری انتخابات و پس از اخذ رأی و زمان اعلام نتایج هم فعال خواهد بود.


آیت‌ا... هاشمی: 
 
«صالحان را رد نکنید» حکم حکومتی بود 
 

 

امروز چهارشنبه 23 دی ماه 94 است. قرار است صنعتگران به دیدار آقای هاشمی بیایند. نمی‌دانم چرا ولی احساس می‌کنم این روزها دوباره برای آقای هاشمی بوی انقلاب و پیروزی می‌دهد. بوی اعتدال و برجام. چرا که اگر دی‌ماه 57 برای هاشمی عطر خوش پیروزی انقلاب را می‌داد امروز هم برایش دوباره تداعی‌گر همان روزهاست. دوباره بوی خوش پیروزی می‌آید. آن بار با امام بود، این‌بار با رهبری. هر دو امّا با همراهی مردم حاصل شد. هاشمی خوب می‌داند بی‌مردم نه انقلاب پیروز می‌شد و نه برجام به فرجام می‌رسید. این همان جمله‌ای است که ایشان دو سال قبل درباره توافق ژنو گفته بود. آن روز در اوج تخریب‌های افراطیون، هاشمی با آرامش می‌گفت «توافق ژنو به نتیجه می‌رسد»، چون انتخاب یک ملّت است و امروز برجام درآستانه فرجام است. دیدار امروز یک غافلگیری جالب داشت. قرار دیدار ساعت 3 و نیم عصر بود ولی آیت‌ا... یک ربع زودتر آمد. میهمانان خوشحال و ما هم دوان دوان به دنبال آقای هاشمی. راستش این را از قول خودم و رفقای اطلاع‌رسانی می‌نویسم. همپای آقای هاشمی رفتن کار بسیار سختی است. امروزش که چنین پرکار است، جوانی اش چه بوده؟! اگر دست خدا در کار نبود و دعای امام بدرقه راهش نمی‌شد امروز از او با هزاران تیر زهرآگین که بر جانش زدند، چیزی باقی نمانده بود. آیت‌ا... قبراق ایستاده است چون خدا می‌خواهد. به قول سعدی شیرازی: خدا، کشتی آنجا که خواهد برد/ وگر ناخدا، جامه بر تن درد/ مکن سعدیا دیده بر دست کس/ که بخشنده پروردگار است و بس!

هاشمی این روزها با همه همدردی می‌کند

حرف اوّل آقای هاشمی همدردی با میهمانان است. هرچند آقای هاشمی این روزها با همه همدردی می‌کند. چه با زخم‌خوردگان داخلی، چه با آسیب‌دیدگان مردمی در سوریه و عراق. او خود به چشم می‌بیند بنای وحدتی که در جهان اسلام گذاشته بود چگونه در گذر تندروی‌های همسایگان نادان در معرض آسیب است. اگر می‌شد روزی آیت‌ا... ناگفته‌هایش را می‌گفت. حرف بعدی آقای هاشمی هشدار درباره تندروی‌هاست. هشداری که 30سال قبل هم داده بود، که «نفوذی‌ها در لباس انقلابی‌گری می‌آیند.» همانها که هاشمی بعد از پذیرش قطعنامه 598 خطاب به آنان گفت: «انقلابی‌گری، کله شقی نیست!».

تجلیل از نحوه برخورد مدبرانه با ملوانان

 آقای هاشمی در ادامه سخنانش تجلیلی هم می‌کند از نحوه برخورد مدبرانه با بازداشت ملوانان آمریکایی که می‌توانست اجرای برجام را متوقف کند و اینکه اگر عقلانیت باشد هیچ حادثه‌ای به بحران تبدیل نمی‌شود. درست مثل زمان پذیرش قطعنامه 598، که آمریکا هواپیمای مسافربری ایران را زد تا دیپلماسی پایان جنگ را به بن‌بست برساند ولی امام همه‌چیز را منوط به نظر هاشمی کرد. هم اعلام جهادش را، هم تدبیر مهارش را؛ تا مصلحت بر تندروها چیره شود؛ تا دیپلماسی بر جنگ فایق‌ آید؛ تا عقلانیت جای احساسات را بگیرد و«فتح‌المبین» انقلاب رقم بخورد. هاشمی تجربه‌ها دارد از عبور از اینگونه بحران‌ها. حال زمانش، چه پایان دفاع مقدس باشد چه آغاز برجام. دنبال مصلحت بودن همیشه سخت است و دشوار. عافیت‌طلبی بر نمی‌دارد. تلخی تهمت شنیدن دارد ولی عاقبتش شیرین است. چون سعادت مردم را پیامد دارد. حرف بعدی آقای هاشمی حرف انتخابات و تایید صلاحیت‌هاست. حرف انتخاباتی‌اش آن است که رأی مردم در اسفندماه همه را حیرت‌زده خواهد کرد؛ درست مثل سال92 که خیلی‌ها دنبال انتخاب شخص دیگری بودند ولی مردم به «روحانی» رأی دادند.

توصیه‌های پدرانه آیت‌ا...

حرف تایید صلاحیت‌های آقای هاشمی هم توصیه است. توصیه‌ای در تکمیل فرمایشات معنادار «آقا». همان حرفی که برای نخستین بار در طول رهبری خود زدند. تعبیر «صالحان را رد نکنید» اگر درست خوانده شود، یک حکم حکومتی بود. حکم حکومتی برای آنان که صالحانی را رد کردند! حکم حکومتی «آقا» سال92 خطابش به مجریان بود و در سال94 خطابش به «ناظران». رهبری این‌بار هم دوباره راه انتخابات را گشودند. حتی برای آنان که نظام را قبول ندارند. پس انتخابات92 اگر آزمون مجریان بود. انتخابات94 آزمون ناظران است. توصیه هاشمی مثل همیشه مکمل توصیه‌های «آقا» می‌شود. درست مثل آنچه در سال92 رخ داد؛ چرا که در نهایت آن که صلاحیتش رد شد، هاشمی نبود. چون ردصلاحیت نهایی را مردم انجام دادند! درس آخر هاشمی در این جلسه حرف وحدت است. البته درس امروز آقای هاشمی دو نکته اضافی هم دارد. نکته اول ظلم به آرمان امام(ره) است و نکته دوم راهکار مواجهه با تخریب‌ها. مخاطب نکته اول تندروهای انقلابی‌نما هستند که تهمت‌زنی و دروغ‌پراکنی می‌کنند و نکته دوم هم شاید برای سیاسیون باشد یا نزدیکانش. نکته ساده‌ای است امّا رمز ماندگاری هاشمی در آن است. «إِذا خاطبهُمُ الْجاهِلُون قالُوا سلاما» برای هاشمی فقط یک آیه نیست. یک استراتژی تمام عیار رسانه‌ای است برای آنکه از جایگاه یک کنشگر مقتدر به رتبه یک واکنشگر منفعل، تنزل نیابد. امیدوارم هر کسی که این توصیه‌ها را می‌شنود، مقابل نص صریح آیت‌ا...، اجتهاد شخصی نکند! برخی امروز هم حاضر نیستند «خمینی دیگری» را برای خبرگان بپذیرند.


رقابت 16 تا 20 داوطلب برای هر‌کرسی مجلس 
 
147تایید شده رد صلاحیت شدند 
 
بیش از 51 درصد داوطلبان تایید شدند 
 

آرمان- مهدی رضایی: سوت پایان نیمه اول انتخابات مجلس که قرار است در اسفندماه برگزار شود دیروز با اعلام نتایج بررسی صلاحیت کاندیداهایی که ردصلاحیت شده یا صلاحیتشان احراز نشده بود زده شد. «ظاهرا مامورم به رعایت تقوا و صبر. خبر ردصلاحیتم را در رسانه دیدم به قرآن رجوع کردم این آیه (آیه شماره 90 سوره یوسف) آمد، راضی‌ام به رضای خالقم. ظاهرا به رعایت تقوا و صبر مامورم.» صبح دیروز بود که حمید رسایی نماینده فعلی مجلس که صلاحیتش برای حضور در انتخابات مجلس دهم احراز نشده و نسبت به آن اعتراض کرده بود این موضوع را در صفحه تلگرام خود گذاشت. کمال‌الدین پیرموذن هم در کانال شخصی تلگرامش نوشت: «پسندم آنچه را جانان پسندند، ببخشید بر من عزیزان، اطلاع‌رسانی تلفنی یکی از معاونین وزیرکشور واقعیت نداشته و اینجانب کماکان ردصلاحیت شده‌ام.» نماینده اردبیل در مجلس نهم از ارائه نامه اعتراضی به شورای نگهبان سخن گفت و افزود: «اینجانب فقط یک اعتراضی، با توجه به درخواست دلسوزان نظام و دوستان وفق قانون تحویل شورای نگهبان می‌دهم و منتظر نتیجه نهایی می‌مانم و بس.» بنابراین برخی پیش از اعلام رسمی بررسی صلاحیت‌ها اطلاع داشتند که باید با پارلمان دهم خداحافظی کنند. بخشی دیگر خودشان اطلاعی از وضعیت تایید یا ردصلاحیتشان نداشتند و به سایت‌های خبری مراجعه می‌کردند که آن هم برای خودش بازار گرمی داشت و اخبار صلاحیت‌ها را به گونه‌ای منتشر می‌کردند که گویا خود در مرکز بررسی و نتایج آن هستند. مثلا انتخاب ظهر دیروز نوشت: «خبرهای رسیده حکایت از ردصلاحیت 16نماینده فعلی مجلس دارد؛ فتحی‌پور، عباس رجایی، پیرمودن، حبیب برومند، شوهانی، رسایی، سعید انصاری، فتح‌ا... حسینی، عبدا... مقیمی، حامد قادرمرزی، پشنگ، روح‌ا... بیگی، شجاعی کیاسری، پورفاطمی، نعیمی، حسن تامینی و موسوی‌نژاد از جمله نمایندگان فعلی هستند که صلاحیت آنها برای انتخابات آتی مجلس رد شده است. براساس این گزارش، نام علی مطهری نماینده فعلی تهران که صلاحیت او در مرحله ابتدایی رد شده بود، اکنون در میان تایید‌شدگان به چشم می‌خورد. دامادی، اسداللهی، جعفرزاده، بیگلری و کریمیان از جمله نمایندگانی هستند که صلاحیت آنها نیز تایید شده است. همچنین نام حجت الاسلام والمسلمین اشراقی نوه امام خمینی(ره) تا این لحظه در فرم اسامی وزارت کشور نه در میان تایید صلاحیت شدگان است نه در میان ردصلاحیت‌ها.»

20 نفر برای یک کرسی

با تاییدصلاحیت 15درصدی داوطلبانی که شکایت کرده بودند مجموع تاییدصلاحیت‌شدگان به 55درصد افزایش یافت که در مقایسه با دوره‌های پیشین انتخابات، رکوردی چشمگیر است. سخنگوی هیات مرکزی نظارت بر انتخابات گفت: با تاییدصلاحیت 1500داوطلب دیگر، تعداد داوطلبان تاییدصلاحیت شده مجلس شورای اسلامی به 6300نفر افزایش یافت. ره‌پیک افزود: با افزایش تعداد داوطلبان تاییدصلاحیت شده، رقابت برای هر کرسی مجلس از بین 16 داوطلب به بیش از 20 داوطلب افزایش یافت. وی با بیان اینکه تعداد کل داطلبان مجلس نهم اعم از تایید، رد و عدم احراز شده، 5300نفر بود، تاکید کرد: فقط تعداد داوطلبان تاییدصلاحیت شده مجلس دهم از کل داوطلبان مجلس نهم بیشتر است. گفتنی است از مجموع 2390داوطلب انتخابات مجلس در تهران، 1144 نفر تایید، 1178نفر رد و 68نفر هم انصراف داده‌اند. سخنگوی وزارت کشور هم گفت: از بیش از 12هزار نفر که برای انتخابات دهمین دوره مجلس ثبت نام کردند، شورای نگهبان 6هزار و 180نفر را به شکل قطعی و نهایی تایید کرد. حسینعلی امیری افزود: اگر به نسبت 12 هزار نفر ثبت نام‌کننده بسنجیم، 51 درصد از افراد ثبت‌نام شده برای شرکت در انتخابات مجلس دهم تایید شدند و آمار افرادی که صلاحیت آنها رد شده یا احراز نشده است، بر اساس فهرستی که شورای نگهبان به وزارت کشور اعلام کرده، 5205نفر است. وی تاکید کرد: در مراحل گذشته افرادی هم بودند که در هیات‌های اجرایی و نظارت صلاحیت آنان تایید شده بود اما پس از بررسی شورای نگهبان، صلاحیت آنها تایید نشده و تعداد این افراد 147نفر است. امیری افزود: 147نفری که صلاحیت آنان در شورای نگهبان تایید نشده است، 3 روز مهلت دارند تا مستندات خود را برای رسیدگی به شورای نگهبان ارائه کنند و شورای نگهبان نیز 7 روز فرصت رسیدگی دارد. پس از به درازا کشیدن نتیجه بررسی‌ها شایعه‌ای مبنی بر اینکه رئیس‌جمهور مانع ارسال لیست به فرمانداری شده است مطرح شد که این شائبه از سوی سخنگوی وزارت کشور رد شد. حسینعلی امیری گفت: آقای روحانی هیچ توصیه‌ای در این زمینه نداشته‌اند و دستور رئیس‌جمهور همیشه رعایت قانون و احترام به مراجع رسمی و قانونی است. در شهرهای دیگر هم تعدادی از ردصلاحیت‌شدگان یا آنهایی که صلاحیتشان احراز نشده بود به انتخابات بازگشتند. 11نفر از خراسان جنوبی، 18 نفر از کرمان، 66 نفر از خراسان شمالی، 100نفر از اهواز، 19 نفر از یزد و....

سه روز مهلت برای اعتراض

ستاد انتخابات کشور در اطلاعیه شماره5 خود اعلام کرد، داوطلبان ردصلاحیت شده سه‌روز مهلت دارند از شورای نگهبان درخواست رسیدگی مجدد کنند. ستاد انتخابات کشور در این اطلاعیه اعلام کرد: در اجرای ماده 35 آیین‌نامه اجرای قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی و با توجه به اعلام نظر شورای محترم نگهبان درباره صلاحیت کلیه داوطلبان انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی به اطلاع می‌رساند؛ داوطلبانی که صلاحیت ایشان در مراحل قبلی در هیات‌های اجرایی و هیات مرکزی نظارت بر انتخابات تایید شده اما در مرحله کنونی ردصلاحیت شده‌اند، بر اساس ماده 35 آیین نامه اجرای قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی و ماده واحده قانون لزوم رسیدگی دقیق به شکایات داوطلبین ردصلاحیت شد، مصوب مجمع تشخیص مصلحت نظام، سه روز مهلت دارند از شورای نگهبان در خواست رسیدگی مجدد نمایند.

لزوم فرصت بیشتر برای بررسی صلاحیت‌ها

آیت‌ا... محمدمهدی شب زنده‌دار عضو فقهای شورای نگهبان با تاکید بر اهمیت زمان بیشتر در بررسی صلاحیت نامزدها، گفت: اگر زمان بیشتر بود، امکان بررسی بیشتری هم وجود داشت و در آن صورت تکلیف افرادی که صلاحیتشان احراز نمی‌شود یا در این مورد باید با احتیاط عمل شود، مشخص می‌شد. آیت‌ا... مومن عضو فقهای شورای نگهبان نیز درباره فرمول بررسی صلاحیت نامزدها در این دوره اظهار کرد: 6 گروه دو نفری، یک فقیه و یک حقوقدان برای بررسی صلاحیت‌ها قرار داده شده که هم از نظر فقهی و اسلامی و هم از نظر حقوقی به این پرونده‌ها رسیدگی شود.


 

رد صلاحیت 30 چهره شاخص اصلاح‌طلب

در برابر یک چهره اصولگرا در تهران!

اسامی کاندیداهای تاییدصلاحیت‌شده مجلس شورای اسلامی نشان می‌دهد در این دوره حداقل 30چهره شاخص اصلاح‌طلب در تهران به خاطر ردصلاحیت از ادامه حضور در عرصه رقابت بازماندند. اسامی برخی کاندیداهای تایید و رد صلاحیت‌شده و همچنین شناخته‌‌شده‌تر دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه تهران به شرح است:

رد‌صلاحیت شده‌ها (اصلاح‌طلب): محسن مهرعلیزاده، سیدجلال ساداتیان، مرتضی الویری،
شهربانو امانی، محمدمهدی امامی ناصری، اشرف بروجردی، محمد خون‌چمن، فاطمه داداشیان،
فاطمه راکعی، مسعود حیدری، طاهره رضازاده، محسن رهامی، فیاض زاهد، حسین زمانیان،
محمدمهدی فقیهی، سیدعلی قائم‌مقامی، قاسم شعله‌سعدی، علی صوفی، سمیه طهماسبی، هادی غفاری، مجید فراهانی، سیدعلی محتشمی‌پور، رسول منتجب‌نیا، سیدحسن موسوی‌تبریزی، سیدمهدی نادمی،
حسین نقاشی، سجاد سالک، سیدابوالحسن نواب، فاطمه سادات مقیمی، فاطمه هاشمی بهرمانی.

رد‌صلاحیت‌شده (اصولگرا): ابوالقاسم رئوفیان.

رد‌صلاحیت‌شده (مستقل): قدرت‌ا... حشمتیان.

تایید صلاحیت‌شدگان ( اصلاح‌طلب): محمدعلی وکیلی، علیرضا محجوب، محمدرضا عارف، مصطفی کواکبیان، سهیلا جلودارزاده.

تایید صلاحیت‌شدگان (اصولگرا): اسدا... بادامچیان، زهره الهیان، مهرداد بذرپاش، داوود پرچمی، کاظم جلالی، سیدمهدی جولایی، محمدنبی حبیبی، غلامعلی حدادعادل، فاطمه رهبر، محسن زمانی، حسن سبحانی، سیدکمال سجادی، حسین شیخ‌الاسلام، حسین طلا، محمدحسن غفوری‌فرد،
ابوالفضل ظهره‌وند، لطف‌ا... فروزنده ، علی فلاحیان ، حبیب‌ا... کاسه‌ساز، اسماعیل کوثری ، مهدی کوچک‌زاده، علی مطهری، حسین مفتح، محمدرضا مفتح، بهنام ملکی، بیژن نوباوه‌وطن، مرتضی آقاتهرانی، فاطمه آلیا، مجتبی رحماندوست، محمد ناظمی اردکانی، فاطمه واعظ جوادی، مرضیه وحید دستجردی.

انصراف: محسن هاشمی بهرمانی، وحید ابوالمعالی، محمد رویانیان.





هرکس باید آزاد باشد حرفش را بزند 
 

 

علی مطهری توانست تایید صلاحیت خود را برای حضور درانتخابات مجلس دهم دریافت کند و مسیری که متفاوت از دو جناح سیاسی کشور برای خود ترسیم کرده را بپیماید. اگرچه درظاهر چهره‌ای جدی دارد اما در زمان مواجهه با شرایط تازه به‌راحتی خود را با آن تطبیق می‌دهد. ایسنا نوشت؛ نماینده تهران در مجلس در برنامه «دید در شب» با اجرای رضا رشیدپور گفت: مواضع سیاسی‌ام به اصلاح‌طلب‌ها نزدیک‌تر است اما مواضع فرهنگی و اجتماعی‌ام به اصولگراها و شاید حتی تندتر از آنهاست. اصولگراها و اصلاح‌طلب‌ها مرامنامه مشخصی ندارند و این یک نقص بزرگ است. مطهری افزود: در 30 سال گذشته نتوانستیم یک هماهنگی درست بین وجود احزاب و اصل ولایت‌فقیه درست کنیم. گاهی وجود یک حزب را نوعی عرض‌اندام در مقابل این اصل تلقی کرده‌اند، در حالی که نگاه درستی نیست. وی با بیان اینکه حزب جمهوری اسلامی به بن‌بست رسید، گفت: امام(ره) می‌گفتند روحانیت باید در قالب خودش فعالیت کند، نه در قالب حزب که دنبال قدرت سیاسی است. فرزندشهید مطهری تصریح کرد به جامعه روحانیت مبارز تهران انتقاد دارم. آیت‌ا... مهدوی‌کنی نگاهشان شبیه آیت‌ا... مطهری بود و به حفظ اصالت روحانیت اعتقاد داشتند. وی در مورد اصلاح طلبان هم گفت: از اول یک نگاه بدی نسبت به اصلاح‌طلب‌ها وجود داشت که هنوز هم هست. ما آنها را منحرف و حتی گاهی دشمن تلقی می‌کنیم. اصلاح‌طلب‌ها را نقطه مقابل انقلاب می‌دانیم، افرادی که دنبال براندازی هستند در حالی که واقعا اینگونه نیست. مطهری با بیان اینکه «هر کس باید آزاد باشد حرفش را بزند» تصریح کرد: کار مهاجرانی را تایید نمی‌کنم اما خودمان اینها را هل می‌دهیم. خیلی‌ها را ما خودمان هل دادیم. آقای سروش و کدیور را ما هل دادیم. خیلی تلاش کردند ما را به خارج هل بدهند. ما بیدی نیستیم که با این بادها بلرزیم. الان استادی نامه‌ای به نهاد حکومتی بدهد و اعتراض کند یا نامه‌ای را امضا کند، همین امضا مستمسکی می‌شود که شما چه حقی داشته‌اید نظر دهید و بعد هم اخراج! ما از این کارها کرده‌ایم متاسفانه. برخی مواقع احساس می‌کنم باید به عنوان نماینده مردم یک حرف را بگویم، ممکن است خلاف سیاست نظام باشد اما بیان می‌کنم. وی گفت: فضای سیاسی کشور با نمره ناپلئونی قبول است. برای کشورخط قرمزهای مصنوعی ایجاد کردیم که اشتباه است. حقوق شهروندی آنطور که در قانون اساسی آمده رعایت نمی‌شود. مطهری همچنین وضعیت حجاب در کشور را قابل قبول دانست.


  • farzad alali

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی