چرا انقلاب

پشت پرده

چرا انقلاب

پشت پرده

خدا
آرامش را
در با خودش بودن
قرار داد
و بعد چمدان هایش را
جمع کرد و رفت

طبقه بندی موضوعی

۲۹۵۹ ۱۳۹۴ دوشنبه ۵ بهمن ارمان

دوشنبه, ۵ بهمن ۱۳۹۴، ۰۵:۵۲ ب.ظ


سه تیتر محم روزنامه  ارمان

ادامه خبرها در ادا

جزئیات رایزنی دولت با شورای نگهبان 


سالار عقیلی در شبکه «من و تو» 

مذاکره برای پرواز مستقیم به آمریکا 




در گفت‌وگو با وزیر کشور مطرح شد 
 
جزئیات رایزنی دولت با شورای نگهبان 
 

 

وزیر کشور این روزها سخت‌ترین روزهای کاری خود را می‌گذراند چرا که قرار است انتخابات مجلس دهم و انتخابات مجلس خبرگان در 7 اسفند ماه برگزار شود. با این حال اما رحمانی فضلی روز گذشته به برخی سوالات مربوط به انتخابات پاسخ داد. آفتاب نوشت؛وزیر کشور خاطر نشان کرد: هیچ‌گونه توقع عدول از قانون از سوی ‌شورای نگهبان را نداریم و بر مر قانون تاکید داریم. روند مناسب نحوه توفیق و میزان دستیابی احقاق حق همه بستگی به خروج نهایی دارد. عبدالرضا رحمانی فضلی با اشاره به انتخابات مجلس و دور پنجم مجلس خبرگان رهبری و نحوه تعامل و رایزنی‌های انجام گرفته با شورای نگهبان گفت: یکی از اصول مهم ما همکاری و تبادل‌نظر با شورای نگهبان، قوه قضائیه و نیروی انتظامی و سایر دستگاه‌هایی‌ است که به‌نوعی در انتخابات مسئولیت دارند. این همکاری و تبادل‌نظر به بهترین شکل طی مسیر کرده است. وی برگزاری انتخابات الکترونیکی را برای دولت یازدهم مهم دانست و، تصریح کرد: در بحث الکترونیکی برگزار‌کردن انتخابات در حوزه سخت‌افزاری سفارش دستگاه‌های سخت‌افرازی را داشتیم و درباره موضوع سخت‌افرازی هیچ اختلاف نظری با شورای نگهبان وجود ندارد. وزیر کشور با اشاره به اینکه اختلاف ‌وزارت کشور با شورای نگهبان درباره برگزاری انتخابات در حوزه نرم‌افزاری است، توضیح داد: در حوزه نرم‌افرازی اختلاف‌نظرهایی‌ در موضوع کارشناسی‌ با هم داریم که قرار شد این اختلاف‌نظر را دوستان ما مرتفع کنند. به هر تقدیر در آخرین جلسه‌ای که با شورای نگهبان داشتیم سه دستگاه مسئول نظر نهایی خود را درباره نرم‌افزار الکترونیکی برگزار‌کردن انتخابات اعلام کردند که شورای نگهبان این نظرات را کافی ندانست و ما مصمم به ادامه مذاکرات با شورای نگهبان هستیم و معتقدیم که این مشکل‌ قابل حل و امکان برگزاری انتخابات به صورت الکترونیک وجود داد. وی ادامه داد: سالهاست موضوع اخذ رای و شمارش رای ‌مساله‌ای برای کشور شده است؛ بهتر است اجازه بدهند که انتخابات به‌صورت الکترونیکی برگزار شود و وزارت کشور با اطمینان کامل آمادگی لازم برای الکترونیکی برگزار کردن انتخابات در 9 کلان‌شهر را دارد. با این حال تابع نظر شورای نگهبان هستیم. وی در بخش دیگری تصریح کرد: هیات‌های اجرایی 10 هزار نفر ‌از میان 12 هزار نفر ثبت‌نام‌کنندگان را فاقد سابقه از طرف دستگاه‌ها اعلام کرد و طبق قانون نمی‌توانیم عدم احراز و یا نظارت استصوابی داشته باشیم. حدودا 2 هزار نفر از افراد مدارک و مستندات ارائه دادند که تقریبا 850 نفر بر اساس مستندات رد‌صلاحیت شدند و 300 نفر هم انصراف دادند؛ لذا 83 درصد از نظر هیات‌های اجرایی احراز صلاحیت شده‌اند. وزیر کشور در ادامه به نحوه احراز صلاحیت در هیات مرکزی نظارت پرداخت وافزود‌: شش‌هزارو 753 نفر رد صلاحیت شدند و 553 نفر انصراف دادند. حجم رد صلاحیت‌شدگان بر اساس گفته‌ها بین 30 تا 32 در صد است و 42 درصد تایید شدند و 22 تا 24 درصد رد‌صلاحیت شده‌اند.

رایزنی‌های انجام‌گرفته با شورای نگهبان

وی در ادامه به دلایل ردصلاحیت در شورای نظارت و رایزنی‌های انجام گرفته با شورای نگهبان پرداخت و گفت: رد صلاحیت‌ها طبق نظر شورای نگهبان بر اساس بند 3 و 5 ماده 28 است که عدم التزام به قانون اساسی ولایت فقیه و التزام عملی به اسلام عنوان شده است. مقام معظم رهبری و رئیس‌جمهور تاکید بر مر قانون دارند و آقای رئیس‌جمهور از دکتر جهانگیری خواستند که ورود کنند و ایشان نیز در حال رایزنی با شورای نگهبان است علاوه بر این خود رئیس‌جمهور نیز حتما صحبت می‌کنند. وزیر کشور با بیان اینکه کسانی که احراز صلاحیت نشدند به مدت سه روز فرصت دارند اعتراض خود را به شورای نگهبان اعلام کنند، تصریح کرد: شورای نگهبان 20 روز فرصت دارد به اعتراضات رسیدگی کند و نتایج را اعلام می‌کند. ما از فرصت 20 روزه به‌طور کامل استفاده می‌کنیم تا ثبت‌نام‌کنندگان احساس نکنند که حقی از آنها ضایع شده است و تلاش برای احراز صلاحیت ثبت‌نام‌کنندگان جزو وظایف ملی و شرعی خود می‌دانیم و برای ما حق همه ثبت‌نام‌کنندگان مهم است و نگاه جناحی و فردی در این ارتباط نداریم. وزیر کشور با اشاره به همکاری و تعامل وزارت کشور و شورای نگهبان خاطرنشان کرد: طی دو جلسه‌ای که با شورای نگهبان داشتیم اعضای شورای نگهبان را با انگیزه همراه و جدی دیدم و معتقدند که حقی از کسی ضایع نشود. همه کسانی که شرایط اجتماعی، سیاسی و امنیتی کشور را می‌دانند احزاب، گروه‌ها، مسئولان و سیاستمدران و خیرخواهان همه به‌دنبال این هستند تا با رایزنی مداوم و مستمر، شرایطی به‌وجود آید تا هیچ‌کس احساس نکند حقش ضایع شده است و معتقدم تکلیف ملی و دینی ما حکم می‌کند از هیچ کوششی دریغ نکنیم چرا که هر کسی وارد انتخابات شده احساس امید و نشاط سیاسی داشته است. وزیر کشور خاطرنشان کرد: هیچ‌گونه توقع عدول از قانون از سوی ‌شورای نگهبان را نداریم و بر مر قانون تاکید داریم. روند مناسب نحوه توفیق و میزان دستیابی احقاق حق همه بستگی به خروج نهایی دارد. رحمانی فضلی با تاکید بر اینکه امیدواری به احراز صلاحیت ثبت‌نام‌کنندگان بیشتر است، ادامه داد: اعضای شورای نگهبان را کاملا جدی و همراه دیدم البته در تعریف و برداشت از مفاهیم نگاه ها متفاوت است بنابراین امکان دارد این نگاه‌ها مرزبندی‌هایی ایجاد بکند که امیدوارم این نگاه‌ها به هم نزدیک شود.

محکومیت حمله به سفارت عربستان

رحمانی فضلی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه پیگیری‌های وزارت کشور در مورد حمله به سفارت عربستان در چه مرحله‌ای است، با تاکید بر پیگیری پرونده افراد حمله‌کننده به سفارت عربستان از سوی دولت گفت: ما این اقدام را محکوم می‌کنیم و تاکنون پیگیری‌های مهمی صورت گرفته، به‌طوری که کمیته‌ای که در آن همه دستگاه‌های امنیتی عضو بودند تشکیل شد و تمام اینها به صورت مستقل گزارش و مستندات را ارائه کردند، بدین ترتیب بر اساس مستندات و گزارشات کاملا متقن و دقیقی که به دست ما رسید مشخص شد افرادی خودسر پشت صحنه آن کار بسیار ناشایست آتش‌زدن سفارت و به یغما بردن برخی از اسناد و مدارک را انجام دادند. وزیر کشور با بیان اینکه فرد هدایت‌کننده حمله به سفارت عربستان به کشور بازگردانده شده است، گفت: بر اساس مستندات موجود تقریبا حدود 60 تا 70 نفر بازداشت شدند که برخی از آنهایی که در صحنه بودند به دلیل هیجان و حمایت بودند که شاید در آن سازو کار سازماندهی پشت صحنه نبودند قرار صادر و آزاد شدند اما حدود 20 تا 30 نفر افرادی که ساماندهی شده بودند واقدام به این کار کردند تحویل قوه قضائیه شده و قوه قضائیه به دقت امر بازجویی را انجام می دهد. وزیر کشور با اشاره به اینکه گزارش حمله به سفارت عربستان آماده ارسال خدمت مقام معظم رهبری است ادامه داد: گزارش حمله به سفارت عربستان را به رئیس‌جمهور محترم ارائه کردیم و در شورای عالی امنیت ملی هم حتما مطرح می‌کنیم، لذا امیدوارم قوه قضائیه و دستگاه‌های مرتبط، با این موضوع به صورت ریشه‌ای برخورد کند. قبح این مساله و غیر‌قانونی‌بودن این موضوع‌ و تنفر از اقدامات خودسرانه باید به گونه‌ای باشد که شاهد این‌گونه مسائل و حتی مشابه این نوع مسائل در کشور نباشیم. وزیر کشور در ادامه در واکنش به سوالی درباره برهم خوردن سخنرانی‌ها و تجمعات در کشور و اقدامات انجام گرفته در این زمینه نیز گفت: با برخوردهای جدی که در این دولت انجام شد ما از این مسائل خیلی کم داریم و در هر موردی که نیاز به برخورد بود برخورد کردیم؛ به‌طور مثال اولین مورد فرماندار لرستان بود که به محض اطلاع فرماندار لرستان عزل شد. در شیراز هم برخورد و افراد متخلف به دادگاه معرفی شد ولی نفس برخورد و اراده برخورد مهم است که در دولت واقعا اراده برخورد وجود دارد. وی در مورد حادثه ورامین و اقداماتی که علیه یکی از وزرای دولت اصلاحات شده بود گفت: با حادثه ورامین که در بیرون دانشگاه بود برخورد کردیم و پرونده افراد موثری که دست‌اندر کار بودند را به دادگاه ارائه کردیم.

باید جلوی پول‌های کثیف را بگیریم

وی در واکنش به سوالی درباره اظهاراتش در مورد ورود پول‌های کثیف به انتخابات و موضع‌گیری‌های بعد از آن گفت: اخیرا دیدیم یکی از سایت‌ها در این مورد مطلبی خلاف واقع نوشته بود، در حالی که موضوعی که در مورد پول‌های کثیف مطرح کردیم این بود که پول‌های کثیف در همه حوزه‌ها ازجمله حوزه قدرت و سیاست امکان ورود دارد و باید جلوی آن را بگیریم.در ضمن یکی از حوزه‌های مهم سیاست بحث انتخابات است و همین الان نامزدها و کاندیداها دارند شکایت می‌فرستند که نامزدهای طرف مقابل ما پول فراوان خرج می‌کنند، لذا پول‌هایی که مبدا آن مشخص نباشد از نظر من پول کثیف است. وزیر کشور با تاکید بر اینکه موضوع پول‌های کثیف را پیگیری و روی حرفمان هستیم اظهار داشت: از حرفمان در مورد پول کثیف عقب‌نشینی نکردیم، در حالی که برخی از خبرنگاران و برخی از سایت‌ها کماکان قضاوت و داوری ناعادلانه می‌کنند.یک کارگروهی تشکیل دادیم، مبدا و مقصد و مسیر پول‌ها را در هشت کشور در انتخابات پیگیری و رصد کردیم که چگونه این امر انجام می‌شود و سرانجام با مطالعات و کارهای کارشناسی انجام شده موفق شدیم پیش‌نویس یک لایحه بسیار قوی که در کمیسیون‌های دولت بحث شد را در دولت با دو فوریت تصویب کنیم. رحمانی فضلی با بیان اینکه پیگیر پول‌های کثیف هستیم و بودیم، تصریح کرد: لایحه را با دو فوریت کاملا کارشناسی و بازدارنده تصویب و به مجلس ارائه کردیم که در مجلس این دو فوریت رای نیاورد البته انتظار ما از مجلس این بود این لایحه که اهمیت آن در سیاست‌های کلان انتخابات نوشته و خدمت مقام معظم رهبری ارائه شد و در قانون فعلی هم آمده است، مجلس محترم به سرعت آن را تصویب کند. وزارت کشور معتقد بود که باید شفافیت مالی باشد. بر اساس تجربه و اندوخته، ‌از ورود پول‌های کثیف به انتخابات نگران بودیم.




سالار عقیلی در شبکه «من و تو» 
 

 

آرمان - یاسمین طالقانی: «دوست دارم خواننده مردمی باشم و همیشه بتوانم به مردمم و وطنم خدمت کنم و از صمیم قلب می‌خوانم که همه جان و تنم، وطنم وطنم...» سالار عقیلی خواننده محبوبی است و احترام زیادی برای هنر او در کشور قائلند. سنتی می‌خواند و برخی اوقات پاپ را چاشنی آن می‌کند اما به یک‌باره در شبکه ماهواره‌ای «من و تو» ظاهر شد. خواننده تیتراژ سریال معمای شاه که برای برگزاری کنسرت به لندن سفر کرده است به بیان توضیحاتی درباره کنسرت مزبور و مقایسه امکانات موسیقی در داخل و خارج کشور پرداخت. موضوعی که از چشم رسانه‌ها و مردم دور نماند. عقیلی هنوز توضیحی درباره حضورش در شبکه من و تو، ارائه نکرده است. هر چند حضور تعدادی از بازیگران رده پایین در تلویزیون‌ها و شبکه‌های ماهواره‌ای و بستن قرارداد با آنها با اتفاق مزبور و مصاحبه‌ای کوتاه قابل مقایسه نیست، اما باید به این نکته اشاره کرد که حضور در چنین برنامه‌هایی هیچگاه بدون حاشیه تمام نشده است.

سالار عقیلی کیست؟

وی متولد۱۳۵۶ تهران است و دانش‌آموخته هنرستان موسیقی سوره و نیز دارای مدرک کارشناسی در رشته بازیگری تئاتر. سالار عقیلی شاگرد صدیق تعریف و خواننده ثابت ارکستر موسیقی ملی ایران است که سابقه کار با گروه‌های دستان، راز و نیاز و ارشد طهماسبی را در کارنامه دارد. سالار عقیلی سرود «ایران جوان» را با اجرای ارکستر ملل خوانده که بسیار مورد استقبال جامعه قرار گرفته است. دی ماه سال گذشته بود که وی به فارس از دلتنگی‌هایش چنین گفت: «جالب اینجاست که وقتی کار نکنی و هیچ اثر را منتشر نکنی، باز هم ایراد وارد می‌شود. وقتی استاد می‌شوید، هیچ کس حتی در نمی‌زند که بپرسد آیا زنده‌ای؟ 4 - 5 سال است که به تلویزیون نیامده‌ای و کنسرت برگزار نکرده‌ای؟ فقط وقتی در چشم هستید که همه انتقاد می‌کنند و زمانی هم که نیستی، هیچ کس حتی حالت را هم نمی‌پرسد. برای یکی از اساتید این اتفاق افتاده است و شاید دوست نداشته باشند که نامشان را ببرم درحالی که عنوان می‌کردند 10سال است کنسرت برگزار نکرده‌اند، نواری نداده‌اند و تلویزیون هم نرفته‌اند و این درحالی است که هیچ‌کس جویای احوالشان نیست و نمی‌پرسد که زنده است یا مرده؟ آیا احتیاج به پول ندارد؟»

چرا به لندن رفت؟

این خواننده‌ موسیقی سنتی ایران، پیش از برگزاری کنسرت خود در لندن به استودیو شبکه ماهواره‌ای «من‌و‌تو» رفت. پس از این اتفاق؛ عکس این خواننده به سرعت در شبکه‌های مجازی پخش شد. در همین حال، دفتر موسیقی وزارت ارشاد اعلام کرد درباره حضور این خواننده موسیقی سنتی ایرانی پس از بازگشت او به ایران توضیحات لازم ارائه خواهد شد.

مهاجرات نکرده است

در پی این ماجرا اما برخی دست به انتشار شایعه مهاجرت سالار عقیلی زدند که یکی از نزدکان وی ضمن تکذیب این جریان گفت: سالار عقیلی فقط درباره تور کنسرت‌های خارجی خود با شبکه «من‌وتو» گفت‌وگو کرده است. وی ادامه داد: جریان مهاجرت به هیچ‌وجه صحت ندارد.

عقیلی چه گفت؟

عقیلی با حضور در شبکه «من‌وتو» به برنامه کنسرت‌‌هایش در شهرهای مختلف انگلیس و همچنین کنسرت‌های بعدی‌اش در آمریکا اشاره کرد و از استقبال مردم گفت. این خواننده همچنین درباره چالش برگزاری کنسرت در خارج از ایران توضیح داد: در خارج از ایران هزینه برگزاری کنسرت بسیار بالاست. به عنوان نمونه در سالن برج میلاد، پیانویی است که می‌شود نواخت اما وقتی در اینجا خواستیم پیانو روی سن داشته باشیم، 1500دلار هزینه اضافه طلب کردند. عقیلی در این گفت‌وگوی 12دقیقه‌ای درباره نخستین اجرای حرفه‌ای‌اش در سال 1374 در فرهنگسرای شفق سخن به میان آورد و درباره تلاش‌‎هایش برای برگزاری کنسرت در شهرستان‌های ایران و گستره فعالیت‌هایش نکاتی را مطرح کرد و در نهایت نیز این گفت‌وگو با اشاره مجدد به کنسرت‌های این خواننده در انگلیس به انتها رسید. در واقع این خواننده عمدتا از این برنامه به عنوان فرصتی برای تبلیغ کنسرت‌هایش استفاده کرد.



مذاکره برای پرواز مستقیم به آمریکا 
 

 

آرمان- حجت صالحی: روز گذشته نخستین اجلاس بزرگ هوانوردی ایران با حضور وزیر راه و شهرسازی و مدیران صنعت هوایی خارجی در تهران آغاز شد. کنفرانس کاپا هر سال در یکی از کشور‌های جهان برگزار می‌شود و امسال تهران میزبان این کنفرانس بود. روز یکشنبه در اجلاس هوانوردی «ایران 2016» بیش از 160 نماینده از 85 شرکت سازنده قطعه و هواپیما از 35 کشور جهان در تهران حضور یافتند. تقریبا همه عناصر عمده و تاثیرگذار در صنعت هوانوردی در اجلاس دیروز حضور داشتند. در این اجلاس که مقامات ارشد دولتی و هوانوردی ایران و مهمانان بین‌المللی از سازمان‌های مطرح هوانوردی و مسافرتی حضور داشتند، چشم‌انداز توسعه بازار ایران در شرایط پسا تحریم بررسی شد. ظرفیت اقتصادی ایران در حدود ظرفیت اقتصادی ترکیه و استرالیا است که دارای ۵۰۰ تا ۶۰۰ هواپیما در ناوگان هوایی خود هستند، در حالی که ناوگان تجاری صنعت هوانوردی ایران تنها دارای ۱۳۵ فروند هواپیما است. در این اجلاس، وزیر راه و شهرسازی بیان کرد که ایران از لحاظ موقعیت جغرافیایی مرکز تعادل طبیعی عبوری از منطقه است، مدتی بود که به دلیل تحریم‌ها این کانون تعادل جابه‌جا شد و با طولانی‌شدن پروازها نه تنها مردم ایران بلکه مردم منطقه بابت پرداخت هزینه بیشتر بلیت، ضررهای زیادی کردند. او تاکید کرد که تحریم‌ها نه تنها باعث لطمه به منافع مردم ایران بلکه باعث وارد آمدن زیان اقتصادی به مردم منطقه شد. آخوندی با اشاره به ظرفیت‌های بالای بازار هوایی ایران گفت که فروش هواپیما‌های کوتاه‌ برد، میان برد و دوربرد و همچنین اجاره هواپیما و اجاره به شرط تملیک از ظرفیت‌های این صنعت برای سرمایه‌‌گذاران خارجی است. آخوندی ادامه داد که همچنین تمام ایرلاین ‌ها، شرکت تعمیر و نگهداری تامین قطعات و ارائه‌دهنده خدمات فرودگاهی فرصت حضور در بازار ایران را دارند. او درباره اولویت‌های خرید هواپیما برای ناوگان هوایی کشورمان گفت که با توجه به حجم تقاضای داخلی و همچنین تقاضایی که برای پروازهای بین‌المللی وجود دارد هم نیاز به هواپیماهای کوتاه‌ برد و هم نیاز به هواپیماهای میان‌برد و دوربرد داریم. آخوندی، وزیر راه و شهرسازی گفت که نخستین قرارداد خرید هواپیما با شرکت ایرباس برای ورود 114 فروند هواپیما به زودی منعقد می‌شود و تا پایان سال جاری چند هواپیما از این قرارداد 114 فروند وارد ایران خواهد شد و از شرکت‌های هواپیمایی خصوصی هم برای خرید هواپیما حمایت می‌کنیم. هم‌اکنون مذاکرات با شرکت هواپیما‌سازی بوئینگ هم شروع شده است. در حال حاضر پس از لغو تحریم‌ها ایرلاین‌‌های خارجی هم به راحتی وارد صنعت هوایی ایران می‌شوند و ورود به بازار هوایی ایران به این معنا نیست که ایرلاین‌های خارجی می‌توانند در برقراری پروازهای داخلی سهمی داشته باشند اما پروازهای بین‌المللی به طور قطع افزایش خواهد یافت. وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه 40 درصد ناوگان هوایی ایران در حال حاضر فرسوده است گفت که از 256 فروند هواپیما، 150 فروند هواپیما عملیاتی است و مابقی هواپیماها زمینگیر و غیرفعال هستند و بنابراین تعمیر و نگهداری این تعداد هواپیما نیاز به هزینه‌های زیادی دارد. آخوندی ادامه داد که ناوگان هوایی کشورمان به 100 فروند هواپیمای کوتاه ‌برد و 400 فروند هواپیمای میان‌برد و دوربرد نیاز دارد. او همچنین درباره خرید هواپیما‌های روسی اذعان کرد که اینها شایعاتی بیش نیست و زمانی که سازمان هواپیمایی مجوز پرواز صادر کند آن هواپیما عملیاتی می‌شود. آخوندی در پاسخ به سوالی مبنی بر مبلغ 150 میلیون دلاری که برای کفایت سرمایه ایرلاین‌ها در نظر گرفته شده و برخی از ایرلاین‌‌ها نسبت به این رقم معترف هستند و آن را اهرمی برای ادغام می‌دانند گفت که اگر ایرلاین‌ها بخواهند با شرکت‌‌های هواپیمایی در سطح جهان و همتای خود رقابت کنند باید سرمایه‌گذاری قابل قبولی داشته باشند و مبلغ کفایت سرمایه ‌ایرلاین‌‌ها برای فعالیت‌‌های مختلف در شورای عالی هوایی تصویب شده و طی دو روز آینده اعلام می‌شود. وزیر راه و شهر‌سازی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا 114 هواپیمایی که با ایرباس به تفاهم رسیده جدید و نو هستند گفت که این تعداد هواپیما به‌طور قطع جدید خواهند بود.

پرواز مستقیم به آمریکا و بالعکس

مدیرعامل ایران ‌ایر با اشاره به رفع تحریم‌های سوخت در اغلب فرودگاه‌های اروپایی، گفت که برای پرواز مستقیم ایران به آمریکا و بالعکس سازمان هواپیمایی در حال مذاکره است. فرهاد پرورش، با اشاره به رفع تحریم‌های سوختی اتحادیه اروپا بر علیه ایران، اظهار داشت که تحریم‌ها موجب شده بود در پروازهای اروپایی سوخت به هواپیماهای ما تعلق نگیرد اما پس از اعلام برجام با بسیاری از شرکت‌های سوختی قرارداد بستیم. در حال حاضر توتال فرانسه با ما قرارداد بسته و سوخت هواپیما‌های ما در فرودگاه‌های فرانسه تامین می‌شود و فرودگاه‌های لندن، آمستردام، وین و هامبورگ تا روز گذشته مشکل سوخت‌ رسانی به ما را حل کردند و در حال مذاکره با شرکت‌های سوخت‌ رسان دیگر هستیم. بسیاری از این شرکت ها، اجرای قرارداد را منوط به اعلام برجام دانستند که در این راستا، راه برای اجرای قرارداد باز شده است. او با اشاره به اینکه نخستین هواپیمای جدید پس از انعقاد قرارداد وارد کشور می‌شود تاکید کرد که تحریم‌ها زیان‌‌هایی را به ایرلاین‌ها وارد کرد به‌طوری که برای سوخت‌رسانی در هر پرواز بین ۱۵ تا ۱۷ هزار دلار هزینه می‌شد. مدیران عامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران ادامه داد که در زمان‌های تحریم ما هیچگاه پروازهای خود را قطع نکردیم اما هزینه‌های زیادی را بابت انجام پروازها دادیم. پرورش در انتها گفت که برای پرواز ایران به آمریکا و بالعکس سازمان هواپیمایی در حال مذاکره است؛ همانطور که می‌دانید ایران ‌ایر قبل از انقلاب روزانه با بوئینگ ۷۴۷ به نیویورک پرواز داشت و امیدواریم که به زودی این پرواز دوباره برقرار شود.


  • farzad alali

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی